Hjemmepleje ⇒ FAQ | Ofte stillede spørgsmål om hjemmehjælp

Ofte stillede spørgsmål om hjemmepleje

Ofte stillede spørgsmål Havehjælp

KUNDE
HJEMMEHJÆLP

Hvordan bestiller jeg?
Du bestiller ved at gå til forsiden og angive hvor, hvornår og hvor mange timer du vil have service.Du har herefter muligheden for at vælge, hvem der skal udføre tjenesten, eller du kan lade os vælge din helper for dig. Du kan få udført flere opgaver eller bare en enkelt.
Hvad skal jeg stille til rådighed?
Som kunde er det dit ansvar, at det som er nødvendigt for at kunne udføre opgaven, er til stede og funktionsdueligt. Som udgangspunkt gøres brug af det udstyr og materialer, du stiller til rådighed. Dette er en væsentlig årsag til at vi kan tilbyde meget lave priser. Vores Helpers kan holde deres omkostninger nede ved at benytte cykel som transportmiddel og ikke  have brug for at råde over diverse udstyr.
Hvad kan jeg få udført?
Da vi fungere uafhængig af visiteret hjemmehjælp kan du få udført lige hvad du har brug for. Dette være sig hjælp til personlig pleje eller praktisk hjælp. Vores medarbejdere er erfarne, professionelle og omsorgsfulde. De har forskellig uddannelsesmæssig baggrund som sundhedshjælper, sundhedsassistent eller rengøringsassistent. Vi kan dog kun garantere at de kan varetage opgaver som ikke kræver speciel uddannelse eller kompetencer. Er du i tvivl så sidder vores altid hjælpsomme support klar til at svare på spørgsmål.
Personlig pleje: Af- og påklædning. Øvre og nedre toilette. Hårpleje. Mundpleje, tand- og protesepleje. Barbering. Neglepleje. Hjælp til bad. Brusebad, sengebad eller etagevask. Hårvask og tørring. Kateter- og stomipleje. Hjælp til toiletbesøg. Brug af bækken og urinkolbe. Bleskift. Hjælp til hudpleje. Hjælp til anvendelse af kropsbårne hjælpemidler herunder: Høreapparater, briller, støttestrømper, proteser, mv.
Rengøring, oprydning Skift af sengetøj. Vask og strygning. Opvask. Vinduespudsning. Støvsugning. Oprydning. Hjælp til omorganisering af hjemmet. Gulvvask. Oprydning i garage, loftsrum, pulterum. Rengøre badeværelse. Vask og aftørring af flader i boligen. Rengøring af toilet og bad. Opvask, tøjvask og strygning. Rensning eller vask af tæpper, gardiner, persienner m.m.
Indkøb, ærinder Afhentning af varer og pakker fra posthus. Ærinde til butik, kiosk, eller lign. for at købe, hente eller aflevere noget. Indkøbe dagligvarer. Indkøbe mad. Gå på torvemarked, gå på blomstermarked. Indkøbe tøj.
Praktiske opgaver Vande blomster. Madlavning og tilberede mad. Hjælp til indtagelse af mad og drikke. Hundeluftning. Snerydning. Lettere havearbejde, blomstervanding. Græsslåning.
Ledsager Støtte ved lægesamtale og ledsagelse til behandlinger. Gåture. Ledsager i og uden for hjemmet, gå en tur. Udflugter. Ud at opleve naturen eller tage på kunstudstilling, mv. Ferier. Ledsager og støtte på ferie og midlertidige ophold udenfor hjemmet, fx besøg i kolonihave eller sommerhus.
Hygge, samværd Kortspil. Gåtur i parken. Tage på kunstudstilling. Samtale. Deltage i kursus. Tage på udflugt.
Du kan få hjælp til at gøre dagligdagen nemmere. Du kan forvente at din Helper kan hjælpe dig med alle almindelige gøremål, der ikke kræver speciel viden, uddannelse eller kompetencer. Skønt nogle af vores Helpere har viden og kompetance til at varetage sundhedsfaglige opgaver såsom at hjælpe med genoptræning, sundhedsfaglig pleje samt forebyggelse og sundhedsfremme, kan vi dog kun garantere at de kan varetage opgaver som ikke kræver speciel uddannelse eller kompetencer. Er du i tvivl så sidder vores support klar til at rådgive og vejlede.
Hvor mange timer skal jeg bestille?
For at sikre en god oplevelse for både dig og hjælperen er minimum tid 2,5 timer. Hvis du bestille gentagen service vil din helper fra gang til gang prioritere de opgaver som trænger mest. Og helperen vil fra gang til gang blot fortsætte hvorfra der kom til sidst. Enkelt, nemt og effektivt. Endvidere kan du frit variere hvilke opgaver du ønsker udført, ligesom du frit fra gang til gang kan variere hvor lang tid du ønsker.
Hvad hvis der er bestilt for lidt tid? Vores helpers planlægger deres arbejdsdage efter de bestillinger de modtager. Hvis en opgave tager længere tid end booket, kan du som regel ikke forvente at være i stand til at forlænge tiden. Helperen skal normalt videre til den næste opgave. Selvfølgelig kan du altid booke ekstra timer til et andet tidspunkt.
Hvad hvis der er bestilt for meget tid? Hvis din helper afslutter de planlagte opgaver før tidens udløb, kan du frit vælge at få din hjælper til at udfylde tiden med flere opgaver.
Er ServiceHelper i mit område?
Det finder du nemt ud af. Blot gå til forsiden og her indtast dit postnummer og ønsket dato for service. Herefter vil helperne, som er til rådighed på den gældende dag og tidspunkt, komme til syne. Du vil således få overblik over, hvilke helpers der er tilgængelige i dit område, samt deres priser. Dukker der ingen helpers op i dit område, kan du prøve en anden dato. Kan du ikke finde en helper i dit område, så er du altid velkommen til at kontakte os.
Priser
Vores servicehelpers fastsætter selv deres timepris, der starter ved 138 kr pr time inkl. serviceomkostninger. For at sikre en god oplevelse for både dig og helperen er minimum sat til 2.5 t. Der tilbydes alle former for personlig hjælp og pleje samt hjælp til praktiske opgaver. Da du selv betaler for servicen kan du få udført lige præcist hvad du ønsker. Du vælger helt selv om din helper skal ledsage dig på tur i parken, foretage indkøb, lave mad, etc. Valget er helt dit og du kan variere opgaverne fra gang til gang.
Hvert år skal de enkelte kommunalbestyrelsen fastsætte timepris og takst for ydelser, der leveres af private leverandører. Kommunalbestyrelsen er en forsamling af folkevalgte politikere, som har det overordnede ansvar i en kommune. I nogle kommuner bruges betegnelsen byråd i stedet, mens kommunalbestyrelsen i Københavns Kommune hedder borgerrepræsentationen. Eksempel på timepriser på fritvalgsområdet (2020). Praktisk hjælp 366 kr. pr time. Personlig hjælp, på hverdage i dagtiden 371 kr. Personlig hjælp, på hverdage i aften/nat og i weekends og på helligdage 458 kr.
Dette er således de priser som det offentlige betaler på dine vegne hvis du er visiteret til hjemmehjælp. Da vi tilbyder et alternativ til den offentlige hjemmepleje, uafhængig af kommune og visitation, er disse priser således kun til din orientering. Vores timepriser starter, som nævnt, ved 138 kr pr time inkl. serviceomkostninger – kun cirka 102 kr pr time efter servicefradrag.
Hvad koster madservice?
Ønsker du at din Helper skal lave mad til dig vil prisen afhænge af om Helperen også skal lave indkøb først og hvor lang tid det tager at lave den mad du ønsker. Du betaler udgifter til indkøb og Helperens timeforbrug. At lave mad til dig kan sagtens indgå som en del af andre opgaver du gerne vil have hjælp til.
Vi tilbyder ikke levering af færdiglavet mad. Dels, synes vi ikke at du kan være tjent med sådan trist og intetsigende mad. Og dels findes der rigelig alternative muligheder for at få udbragt diverse fastfood og mad. Vi tilbyder i stedet at din helper kan lave mad i dit eget køkken, og gerne med dig som aktiv deltager.
SELVBETJENING
Hvordan oprettes en kunderprofil?
Når du opretter en anmodning om en helper, opretter du en kundeprofil på samme tid.
Din profil indeholder en lang række værktøjer. Indbakke: Gennem din indbakke har du muligheden for at skrive til os og din helper. Du kan frit kommunikere via telefon, chat, mail, mv. Du finder din helpers kontakt oplysninger under faneblad “aftaler”. Aftaler: Her kan du se dine aftaler og deres specifikationer – f.eks. din hjælpes kontaktoplysninger. Du kan ændre dine aftaler op til 24 timer før udførelse. Når en opgave er afsluttet, slettes aftalen. Konto: Her kan du ændre navn, adresse, mail, betalingskort, adgangskode etc. Det er også her du ser en oversigt over alle dine transaktioner og kan downloade din faktura. Anbefalinger: Her kan du anbefale både tidligere hjælpere og nuværende.
Oprettelse af bookning
Gå til forsiden og indtast dit postnr, hvornår du gerne vil have hjemmehjælp og antal timer du gerne vil have hjemmehjælp. Du ser herefter de servicehelpere som du kan vælge imellem. Vælg frit hvilken helper du gerne vil have og afvent at din helper bekræfter anmodning om service.
Helper har 24 timer til at besvare en anmodning. Helper vil løbende modtage påmindelser omkring nye bookinganmodninger.Har Helperen ikke besvaret anmodningen indenfor 24 timer, har du ret til at aflyse bookingen og herefter booke en ny helper. Har du af flere omgange prøvet at booke en helper uden held, er du velkommen til at kontakte support.
Hvordan ændres en bookning?
Når du er logget ind, vil der være mulighed for at rediger alle aftaler. Husk, at din Helper skal acceptere ændringen, når du ændrer fx tidspunkt. Du kan informere din Helper via din indbakke, eller du kan sende en sms. Du kan ændre eller annullere en booking op til 24 timer før udførelsen.
Vælg din Helper
Når du opretter en opgave, kan du frit vælge den hjælper, du foretrækker. Hvis du bestiller gentagen service, vil det være den samme hjælper, der kommer hver gang. Du kan altid frit skifte helper. Det gør du under ‘aftaler’ på din kundeprofil. Du kan ændre eller annullere et servicebesøg op til 24 timer før udførelsen.
Kan jeg skifte Helper?
Naturligvis. Du har mulighed for at ændre eller aflyse din booking via selvbetjening på din profil. En booking kan ændres op til 24 timer før udførelse.
Hvilke uddannelse har Helperen?
Vores Helpere omfatter sygeplejersker, sosu-assistenter, sosu-hjælpere, handicaphjælpere, pædagoger, rengøringsassistenter, ufaglærte mv. Vores Helpere er alle mennesker med hjertet på rette sted, der ikke blot ønsker at gå på arbejdet, men brænder for at gøre en forskel for den enkelte.
Til støtte for udvælgelse af helper har du helperens egen beskrivelse af kvalifikationer, kompetencer og erfarring, helperens profilbillede samt anbefalinger fra andre, mv. Det er selvfølgelig vigtigt, at du føler dig tryg ved og har tillid til den hjælper, der kommer i dit hjem. Har du brug for vejledning til hvilken Helper, der passer bedst til netop dine ønsker, kan du kontakte support via mail eller telefon.
Kan jeg bestille den samme helper flere gange?
Når du opretter en opgave kan du frit vælge den helper du foretrækker. Bestiller du gentagne service vil det være det samme helper som kommer hver gang. Du kan altid frit skifte helper under ‘aftaler’ på din kunde profil. Du kan ændre eller helt aflyse et servicebesøg op til 24 timer før udførelse.
Kan jeg få hjælp i sommerhus ?
Ja. Du har mulighed for at få hjælp under midlertidigt ophold, hvis du er i sommerhus, i kolonihave eller på anden måde udenfor dit hjem. Hvis du er villigt til at dække transport omkostninger, kan du benytte din sædvanelige servicehelper. Alternativt kan du vælge en servicehelper fra det nærområde du befinder dig i.
Kan min helper tage med på udflugt?
Ja. Du har mulighed for at få hjælp under midlertidigt ophold, hvis du fx er i sommerhus, i kolonihave eller på familiebesøg. Hvis du er villigt til at dække transport omkostninger, kan du benytte din sædvanlige servicehelper. Alternativt kan du vælge en servicehelper fra det nærområde du befinder dig i. Du kan også bruge din Helper til udflugter i dit eget nærområde. Det kan være en tur i svømmehallen eller en anden udflugt, hvor du gerne vil have at helperen er med.
Kan min helper tage med på ferie ?
Ja. Du kan frit spørge din helper om det er muligt at ledsage dig under midlertidigt ophold, hvis du skal på weekend, ferie, i sommerhus, i kolonihave, på familiebesøg eller lign. Strækker ferien sig over en længere periode skal du naturligvis ikke betale din helper pr time. Du kan – og bør – benytte vores support til at forhandle med din Helper om en samlet pris for alle dagene. Vores support hjælper gerne til, at der bliver sikret en klar aftale mellem dig og helper før I drager afsted på ferie sammen.
I øvrigt kan I sagtens være flere der “deles” om en Servicehelper fx på en udflugt eller en ferie. For at det kan blive en god oplevelse for alle parter, bør en lang række større og mindre praktiske detaljer være på plads før I tager afsted – fx overvejelser om transportudgifter, overnatning, forplejning og billetter til seværdigheder mv. – altsammen noget vi gerne rådgiver dig – og din servicehelper – om.
Kan flere deles om samme helper?
Ja. En gruppe på flere personer kan sagtens nyde godt af den service som helperen tilbyder. Eksempelvis ved en kortaften hvor helperen hjælper til med fx at lave kaffe, servering, mv. Eller ved en madaften hvor helperen hjælper til med at lave mad. Ligeledes ved en udflugt. Her kan en helper deltager og fordeler sin hjælp, støtte og omsorg ud over hele gruppen, alt efter hvor der er behov i løbet af dagen.
Er der ønske om at servicehelperen skal fordele sin støtte og opmærksomhed ud på flere mennesker, skal Servicehelperen være informeret herom på forhånd. Det står helperen frit for, om sådanne forespørgsler accepteres.
Kan der laves mad?
Ja. Der tilbydes alle former for personlig hjælp og pleje samt hjælp eller støtte til praktiske opgaver i hjemmet. Da du selv betaler for servicen kan du få udført lige præcist hvad du ønsker. Du vælger helt selv om din helper skal ledsage dig på tur i parken, foretage indkøb, lave mad, etc. Valget er helt dit og du kan frit variere opgaverne fra gang til gang.
Ønsker du at din Helper skal lave mad til dig vil prisen afhænge af om Helperen også skal lave indkøb først og hvor lang tid det tager at lave den mad du ønsker. Du betaler udgifter til indkøb og Helperens timeforbrug. At lave mad til dig kan også sagtens indgå som en del af andre opgaver du gerne vil have hjælp til.
Konkret vil ønske om madlavning foregå ved at du enten bestiller en helper som i sin profil har gjort opmærksom på at madlavning tilbydes. Eller du spørger din eventuelt nuværende Helper om der kan laves mad – og i så fald hvilke typer af mad som Helperen behersker. Nogle af vores helpers er dygtige til at lave mad. Andre kan spille guitar, er dygtige til kortspil, mens atter andre er kunstinteresseret og derfor god ledsager til kunstudstilling.
Du kan iøvrigt sagtens have flere forskellige Helpere. Måske du er glad for din normale Helper, men ønsker også undertiden besøg af en Helper som er hjemmevant i det danske, franske, italienske, spanske køkken – det står dig frit for at variere mellem Helpere, alt efter hvilken opgave du gerne vil have udført.
Det kan tilføjes at udlæg til indkøb af råvarer og hvad der ellers er nødvendig for madlavningen kan håndteres af vores support. Har du brug for at der bliver betalt for noget i fx et supermarked kan vi lave dette udlæg for dig. Dette foregår typisk ved at Helperen kontakter os når der skal betales ved kassen og så betaler vi via mobilpay. Helperen tager et foto af kvitteringen og sender den til os og vi opkræver så dig dette beløb efterfølgende.
Kan min helper spille kort?
Da du selv betaler for servicen kan du få udført lige præcist hvad du ønsker. Valget er helt dit og du kan variere opgaverne fra gang til gang. Om din helper kan spille kort, undervise i guitar, lave mad, diskutere kunst, danse flamingo, medtage et kæledyr, eller andet, finder du ud af, ved ganske enkelt at spørge herom. Er der tale om tilbagevende service kan du spørge din helper ved næste besøg, eller du kan kommunikere med din helper via mail eller telefon. Du kan også orientere dig om Helpernes kompetencer ved at læse deres profil beskrivelse samt søge efter Helpere ud fra forskellige søgekriterier, såsom madlavning, kæledyr, etc.
Hvad skal jeg stille til rådighed?
Når du modtager hjælp i hjemmet, er dit hjem også medarbejderens arbejdsplads. Derfor skal dine møbler og boligens indretning give medarbejderen plads til at arbejde frit, så nedslidende og uhensigtsmæssige løft og stillinger undgås. Derudover skal der være de nødvendige hjælpemidler i dit hjem, som fx en plejeseng.
Du skal selv sørge for vaskeklude, engangshandsker og plejeprodukter som for eksempel sæbe, shampoo og creme. Ved brug af dine produkter til personlig pleje må medarbejderen ikke komme i direkte berøring med allergifremkaldende stoffer. Medarbejderne må ikke udsættes for passiv rygning. Derfor må der ikke ryges i hjemmet, når medarbejderen er til stede. Hvis hjemmet er meget tilrøget, skal der luftes ud, inden arbejdet påbegyndes.
Servicefradrag
Du kan opnå et samlet skattefradrag på 6.100 Kr (2019) for de tjenester, du køber gennem Service Helper. Du kan få fradrag for arbejdsløn inklusive moms. Værdien af fradraget er ca. 27%. Du skal selv rapportere dit fradrag hos SKAT.
Du modtager to fakturaer: Faktura mellem dig og helper. Det er faktura på selve serviceydelsen. Denne faktura kan du fratrække. Til dette har du brug for hjælperens CPR eller CVR-nummer, så Skat kan se, hvem der har udført arbejdet. Du kan spare ca. 25-27% på din service. Faktura mellem dig og ServiceHelper. Det er faktura på serviceomkostninger. Der er kun fradrag for selve tjenesten. Derfor kan serviceomkostninger ikke fratrækkes.
Betaling
Betaling for serviceydelser kan ske med betalings-/ kreditkort: Visa, Dankort, Mastercard eller via Mobilepay. Kundeoplysninger transmitteres krypteret til DIBS, som varetager betalingsløsningen på vores platform.
VISITERET HJÆLP
Visiteret hjælp
Du kan få hjemmehjælp hvis du varigt eller midlertidigt ikke kan klare de personlige og praktiske opgaver i dit hjem. Det er kommunen, der afgør, om du kan få hjemmehjælp med det samme, eller om du først skal tilbydes et træningsforløb, også benævnt et hverdags-rehabiliterings-forløb. Under forløbet finder du, sammen med kommunens medarbejdere, ud af, om der er opgaver, du helt eller delvis selv kan klare. Kommunen vurderer bagefter, om du har behov for hjemmehjælp – og i givet fald, hvor meget hjælp, du har behov for.
Hvilke typer hjemmehjælp kan jeg få fra kommunen?
Hjemmehjælp omfatter: Personlig hjælp og pleje. Hjemmehjælp kan være hjælp til den personlige pleje. Det kan fx være hjælp til at komme i bad eller at blive vasket, til at få tøj på, komme ud af sengen og til at spise. Hjælp eller støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet. Du kan også få hjælp til tøjvask, indkøb og rengøring. Madservice. Du kan få bragt mad hjem til dig, hvis du ikke selv kan lave mad længere fx pga. sygdom.
Hvordan får jeg hjemmehjælp?
Du kan selv kontakte din kommune, hvis du har behov for hjemmehjælp. Dine pårørende, din læge eller hospital kan også kontakte hjemmeplejen efter aftale med dig. Kommunen vil typisk sende en visitator hjem til dig. Visitator skal medvirke til en konkret individuel vurdering af dit behov for hjælp.
Forud for vurderingen af dit behov for hjemmehjælp vurderer kommunens visitator, om din funktionsevne kan forbedres ved, at du får tilbudt et rehabiliteringsforløb. Når kommunen vurderer og udmåler hjælpen, vil man, hvis der er andre personer i husstanden f.eks en ægtefælle, tage med i vurderingen om den pågældende kan bidrage til at løse sin andel af opgaverne i hjemmet. Kommunen skal dog foretage en helhedsvurdering af husstandens samlede situation og skal derfor tage hensyn til, at den raske person i husstanden kan bevare en tilværelse, hvor der tages hensyn til ægtefællens fritid og interesser.
Vores hjælp er uafhængig af visitation!
At vi tilbyder hjælp uafhængig af visitation, gør at du er helt frit stillet. Der tilbydes alle former for personlig hjælp og pleje samt hjælp til praktiske opgaver. Da du selv betaler for servicen kan du få udført lige præcist hvad du ønsker. Ønsker du visiteret hjemmehjælp – altså hvor det offentlige betaler for hjemmehjælpen – tilbyder vi at hjælpe dig med forberedelse og gennemførelse af visitation.
Kan jeg få hjælp til visitation?
Ja du kan få hjælp til at forberede og gennemføre visitation. Du kan selv kontakte din kommune, hvis du har behov for hjemmehjælp. Dine pårørende, din læge eller hospital kan også kontakte hjemmeplejen efter aftale med dig. Kommunen vil herefter sende en visitator hjem til dig. Visitator skal medvirke til en konkret individuel vurdering af dit behov for hjælp.
Visitatoren vil dig det bedste, men de offentlige budgetter er konstant under pres. Og således også de vilkår og muligheder som visitatoren skal arbejde under. Kommer du til at være en smule for optimistisk omkring egen muligheder for at kunne klare forskellige opgaver, så er visitatoren pålagt at reagere herpå. Ligeledes hvis der er muligheder for at private aktører såsom familie, venner kan benyttes i stedet for offentlig hjælp.
Det kan derfor anbefales at du har en ekspert til at hjælpe dig med at forberede og gennemfører visitationen. Mange af Ældre Sagens lokalafdelinger har bisiddere, som du kan gøre brug af. Og ellers anbefales at du har en pårørende, med til samtalen. Du kan også benytte en ekspert fra os, som er ajour med regler og lovgivning. Som kan gøre dig opmærksom på muligheder for hjælp og støtte. Og guide dig til hvordan du får den visiteret hjemmepleje du er berettiget til.
At benytte en ekspert fra os afregnes efter timeforbrug til forberedelse og gennemførelse af visitationen, men det er ofte en rigtig god investering! Du bestiller hjælp til at forberede og gennemføre visitationen ved at kontakte vores support via telefon eller mail.
Kan jeg bestille visiteret hjælp hos jer?
Nej. Hvis du ønsker at kommunen skal betale for din helper skal du være visiteret til hjælpen og din helper skal være godkendt af kommunen til at kunne foretage visiteret hjælp. Hvis du er visiteret til hjemmepleje, kan du frit vælge, om du vil have hjælpen fra kommunen eller fra en af de private leverandører, som er godkendt af kommunen. Du kan altid på din kommunens hjemmeside se en oversigt over de aktuelle tilbud som du har at vælge imellem.
Nogle af vores helpere er godkendt til visiteret hjælp. Men når de tilbyder deres hjælp igennem vores portal så gør de det som freelancere og uafhængig af visitation. Så du kan altså ikke få det offentlige til at betale for den hjælp du modtager igennem os.
Kommunal tilsynspolitik
Kvalitetsstandard. Kommunens kvalitetsstandard findes på kommunens hjemmeside. Kommunen skal mindst én gang om året udforme en kvalitetsstandard, der beskriver det serviceniveau, kommunalbestyrelsen har vedtaget for hjemmeplejen. Hvis kommunalbestyrelsen beslutter at ændre serviceniveauet, kan det medføre ændringer i retten til den hjælp, man hidtil er visiteret til. Man har i det tilfælde krav på en ny afgørelse, der skal være baseret på en ny konkret og individuel vurdering af funktionsevnen, og de særlige behov man har.
Tilsynspolitik. Kommunen har pligt til at føre tilsyn med at opgaverne løses med den kvalitet – både fagligt og økonomisk – som det er besluttet af kommunalbestyrelsen. Tilsynet foregår aktivt, opsøgende og systematisk for at sikre, at alle får den hjælp, de har krav på.  Kommunen har pligt til at udarbejde og offentliggøre en tilsynspolitik for alle sine tilbud om personlig og praktisk hjælp samt madservice, der leveres til borgere i eget hjem efter reglerne om frit valg af leverandør.
For visiteret hjemmehjælp gælder således at kommunen fastsætter et serviceniveau for hjemmeplejen og via et administrativt system tager ud og undersøger om kvalitetsstandard overholdes. Bestiller du istedet hjemmehjælp fra os er dette uafhængig af visitation og underlagt et større og mere direkte system for sikring af kvaliteten.
SIKKERHED
Må min helper håndtere penge?
Hvad der foregår mellem dig og din helper er jeres egen sag. Det står dig frit for at give din helper nogle penge til fx at foretage et indkøb på dine vegne. Din Helper har forbud mod at foretage nogle som helst dispositioner på dine vegne uden dit udtrykkelige samtykke. Men det er dig som bestemmer. Hvis du vil give din Helper nogle kontanter til at handle ind for er det op til dig.
Har du brug for at der bliver betalt for noget i et supermarked, et apotek, et posthus, mv. kan vi lave dette udlæg for dig. Dette foregår typisk således at Helperen kontakter os når der skal betales ved kassen og så betaler vi via mobilpay. Helperen tager et foto af kvitteringen og sender den til os og vi opkræver dig dette beløb efterfølgende. Du modtager scan af regningen og tilhørende bon hvor det fremgår hvad der er betalt for.
Ønsker du at benytte dig af denne udvidede support service skal du blot kontakte support. Bemærk i øvrigt at du også har muligheden for at alle regninger kan vidersendes til et familiemedlem, således at du trygt kan overlade alle betalinger til et familiemedlem, du har givet tilladelse til at foretage dispositioner – indenfor en aftalt ramme – på dine vegne. Denne udvidede support er gratis for alle kunder, der modtager regelmæssig service.
Skal min helper have en nøgle?
Der skal naturligvis være adgang til det sted hvor arbejdet skal udføres. Hvis dette er i din have og dine haveredskaber står i et aflåst haveskur, skal du selv låse op, eller give din Helper mulighed for at kunne åbne haveskuret. Som regel vil arbejdet dog foregå i dit hjem og der vil ikke være brug for at udlevere nøgler eller adgangskoder. Hvis der er brug herfor kan du vælge at give din helper nøgle og/eller adgangskode. ServiceHelper påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende. Er du i tvivl om noget så kontakt support for rådgivning.
Må min helper dosere medicin?
Nej. Har du brug for en Helper som kan varetage fx at fylde medicin i doseringsæsker til et antal dage frem, eller på anden måde omgås med receptpligtige eller lægeordinerede præparat, medicin, skal du kontakte vores support så det sikres at din Helper har nødvendig viden og kvalifikationer til at varetage de opgaver du ønsker udført. Din Helper kan frit afslå alle former for opgaver, som der ikke er kvalifikationer til at løfte, eller som Helperen på anden måde ikke føler sig rustet til, bekvem ved at varetage.
Kan min helper hjælpe med badning, toiletbesøg?
Nej. Har du brug for en Helper som kan påtage sig ansvaret for at hjælpe dig med gøremål hvor der kan være fare for at du falder og slår dig eller på anden måde kommer til skade, skal du kontakte vores support så det sikres at din Helper har nødvendig viden og kvalifikationer til at varetage de opgaver du ønsker udført. Din Helper kan frit afslå alle former for opgaver, som der ikke er kvalifikationer til at løfte, eller som Helperen på anden måde ikke føler sig rustet til, bekvem ved at varetage.
Logo ServicehelperKunde
FREELANCER
HJEMMEHJÆLP

Hvordan rekruteres helpere?
Vi søger bredt at henlede opmærksomheden på muligheden for at arbejde som freelancer på vores platform.  Dette gøres ved at distribuere flyers, netværk, sociale medier osv. Vi er konstant på udkig efter hjælpere, der kan styrke vores platform. Du er meget velkommen til at hjælpe. Har du en ven eller bekendt, som kunne have glæde af at tilmelde sig som freelancer, så gør gerne vedkommende opmærksom på vores portal.
Du skal have en dansk bankkonto, et dansk telefonnummer, et dansk CPR-nummer, en dansk arbejdstilladelse og være mindst 18 år for at blive helper. Via vores onboarding proces ledes du igennem de nødvendige trin for at blive oprettet på platformen. Det er ganske gratis at blive oprettet og have en profil på platformen.
Fordele ved at være helper
Du får mulighed for at tilbyde og synliggøre dine tilbud om hjælp indenfor ældreplejen. Du får en platform hvorfra du kan tilbyde din hjælp. Hvilket vanskeligt kan lade sig gøre hvis du selv skulle gøre opmærksom herpå ved at etablere hjemmeside, lave markedsføring, etc. Vi sikrer at der altid er mange kunder på platformen således at du nemt kan få alle de arbejdsopgaver du ønsker.
Vi sørger også for at du modtager dine betalinger og sender dig en oversigt over dine bookinger. Vi tilbyder gratis support og sørger for at du sparer omkostninger til markedsføring, budgivning, fakturering, bogføring og administration, da det hele styres centralt af os. Endelig bliver du medlem af et fællesskab hvor der er mulighed for at få hjælp til opgaver du ikke kan håndtere alene, der er mulighed for at spørge andre til råds, mv.
Vær opmærksom på dine muligheder for i vores facebookgruppe at diskutere alle spørgsmål du måtte have om at arbejde som freelancer på vores portal. Denne gruppe er et sted hvor du virtuelt kan møde dine kollegaer. Du opfordres til at benytte denne mulighed for at diskutere, virtuelt møde dine kollegaer, få svar på spørgsmål, få andres ideer og tips, m.m.
Krav til uddannelse og kvalifikationer?
I 1990 blev uddannelsen til hjemmehjælper erstattet af social- og sundhedshjælperuddannelsen, og det er derfor ikke længere muligt at blive uddannet til hjemmehjælper. I dag benævnes en hjemmehjælper som Sosu-hjælper. På uddannelsen til social- og sundhedshjælper lærer du at hjælpe og pleje ældre mennesker, som ikke kan klare sig selv.
Som sosu-hjælper yder du omsorg og personlig og praktisk hjælp til ældre mennesker enten i deres eget hjem eller på et plejehjem. Du snakker med de ældre, hjælper dem i tøjet og hjælper med rengøring og vask. Du holder også øje med, om der sker ændringer i den ældres helbred. Andre uddannelser indenfor det social- og sundhedsfaglig som giver tilsvarende kompetencer er eksempelvis sygeplejerske, pædagog, fysioterapeut og ergoterapeut.
Den form for hjemmehjælp der tilbydes igennem vores portal er uafhængig af visitation og omfatter ikke hjemmesygepleje som for eksempel medicingivning eller rensning af sår. Hjemmehjælpen omfatter heller ikke opgaver som omfatter demens, misbrug, psykisk syge, handicappede eller andet, hvor der er brug for specielle eller udvidet kompetencer.
Således er der ikke krav om at du skal have speciel uddannelse eller bestået specifikke kurser. Er du serviceminded, med lyst til at dele lidt af dig selv og drage omsorg for andre mennesker, kan vi helt sikkert bruge dig på vores platform. Skønt dine personlige kompetencer vægtes højere end dine faglige kompetencer, skal du stadig kunne overbevise – os og kunderne – om at du er velegnet som privat hjemmehjælper.
Dette gør du først og fremmest ved at benytte alle de muligheder som gives i din profil for at fortælle om dig selv og dine evner til at varetage rollen som privat hjemmehjælper. Og dernæst ved at udføre dine jobs så godt at dine kunder får lyst til at give dig en positiv anbefaling.
Er det et fuldtidsjob?
Hvis du har en konkurrencedygtig timepris og gode anmeldelser, kan du bestemt være en fuldtidshjælper. I de større byer kan du holde dig til et enkelt postdistrikt, mens du i tyndere befolkede områder skal betjene større områder, hvis du vil udføre mange opgaver. Hvis du ønsker et fuldtidsjob, har du muligheden. Det kan også være et deltidsjob, muligvis et sommerjob, et job i en periode. Det er op til dig.
Vær iøvrigt opmærksom på dine muligheder for i vores facebookgruppe at diskutere alle spørgsmål du måtte have om at arbejde som freelancer på vores portal. Denne gruppe er et sted hvor du virtuelt kan møde dine kollegaer. Du opfordres til at benytte denne mulighed for at diskutere, virtuelt møde dine kollegaer, få svar på spørgsmål, få andres ideer og tips, m.m.
Hvornår skal jeg arbejde?
Du kan selv vælge, hvornår og hvor ofte du har lyst til at arbejde. I kalenderen kan du vælge, hvilke dage samt tidspunkt på dagen, du er ledig. Kalenderen er det vigtigste værktøj for dig som Helper til at styre din arbejdstid og dine bookinger. Det er vigtigt, at din kalender er ajourført, så du undgår at få bookinger, når du ikke har mulighed for at arbejde. Husk at blokere din kalender når du IKKE ønsker bookinger – også om natten.
Hvor skal jeg arbejde?
Vores koncept er bygget på at du primært betjener kunder i dit lokalområde. Kunder, som du kan betjene med cykel som transportmiddel. Du vælger dog selv, hvilke områder du vil være aktiv i. Vær blot opmærksom på at udvider du dit arbejdsområde skal du indregne længere transporttid og omkostninger til transport i dine timepriser. Hvorved du måske får sværere ved at konkurrere med freelancere, som holder sig til deres lokalområde og derved ikke har disse omkostninger at tage hensyn til.
Hvis dit nærområde ændres kan du iøvrigt frit tilpasse din profil for en periode. Fx hvis du opholder dig i dit sommerhus i en længere periode og har lyst til at tjene penge i det område hvor du midlertidig befinder dig. Her tilpasser du blot din profil således at den viser at du udfører service i det område hvor dit sommerhus befinder sig. Husk iøvrigt ved ferier, samt ændring af opholdssted, at ajourføre din profil så du undgår bookinger, du ikke har mulighed for at varetage – og således risikere at blive udelukket fra platformen.
Med hvad skal jeg arbejde?
Vi tilbyder kunderne at de kan få hjælp til personlig pleje eller praktisk hjælp. Vi fortæller endvidere kunderne at vores freelancere er erfarne, professionelle og omsorgsfulde. De har forskellig uddannelsesmæssig baggrund som sundhedshjælper, sundhedsassistent eller rengøringsassistent. Vi kan dog kun garantere at de kan varetage opgaver som ikke kræver speciel uddannelse eller kompetencer.
Du skal således arbejde med almindelig hjemmepleje, der ikke kræver speciel uddannelse eller kompetencer. Alt arbejde skal naturligvis overholde regler og vejledninger om arbejdsmiljø – jf Arbejdstilsynets vejledninger, der gælder på arbejdsmiljøområdet. Da du arbejder som freelancer – og således er din egen arbejdsgiver – er det dit eget ansvar at holde dig ajour og overholde disse regler. Dette betyder også at du er frit stillet til at sige fra overfor alle arbejdsopgaver, som du ikke kan udfører indenfor de gældende regler. Kontakt support hvis du har brug for rådgivning
Du kan vælge at tilbyde en enkelt service, eller flere.
Hvis du tilbyder Haveservice er din profil synlig på Garden.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Rengøring er din profil synlig på Ren.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Hjemmepleje er din profil synlig på Senior.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Handywork er din profil synlig på oversigt over håndværkere i Danmark.
Vi har en algoritme for hvordan kunder præsenteres for søgeresultater – altså hvordan din profil placeres når kunder søger på vores hjemmesider. Denne algoritme søger at præsentere kunderne for profiler i den rækkefølge de vurderes bedst. Her indrages kriterier som pris, geografisk afstand mellem kunde og freelancer, anbefalinger, etc. Generelt gælder at jo flere arbejdstyper og jo bredere område du servicere, jo færre kunder får du! Derfor anbefales at du styrker din profil ved at gøre den målrettet – ved at vise at du er rigtig god til noget i et afgrænset område. Det gælder ikke nødvendigvis at jo bredere din profil er – du tilbyder flere forskellige services, i mange postnumre – jo flere kunder får du. Snarere tværtimod.
Hvad kan jeg tjene?
Du bestemmer din egen timeløn og hvor mange timer du vil arbejde. Du kan holde dine omkostninger nede ved kun at tilbyde service i det nærområde som du kan betjene via cykel som transport. Du har ingen udgifter til udstyr, redskaber eller lign. Du har heller ingen udgifter til markedsføring, tilbudsgivning, fejlhåndtering, fakturering, bogføring og administration, da det alt sammen varetages centralt af os. Hvis du tilrettelægger dine bookninger fornuftigt og i forlængelse af hinanden – tidsmæssigt og geografisk – kan du nemt opnå det timeantal du har lyst til at arbejde. Multiplicere arbejdstimer med timepris, for at se din indtjening.
Må jeg have flere profiler?
Nej. Du må kun have én profil på platformen. Oprettelse af flere profiler, der dækker over samme person eller firma kan føre til udelukkelse fra brug af platformen.
Må jeg ansætte andre?
Du kan vælge at blive oprettet som privatperson (CPR nr.) eller som firma (CVR nr.). Hvis du er oprettet som privatperson skal det altid være dig som udføre arbejdet. Vi garantere kunden at den profil som de ser ved bookingen også er identisk med den profil som udfører arbejdet. Hvis du er oprettet som firma, må alle som repræsentere dit firma udføre arbejdet. Bemærk venligst!!! Der skal for alle i firmaet være tale om et reelt ansættelsesforhold, som kan dokumenteres.
Vær iøvrigt opmærksom på dine muligheder for i vores facebookgruppe at diskutere alle spørgsmål du måtte have om at arbejde som freelancer på vores portal. Denne gruppe er et sted hvor du virtuelt kan møde dine kollegaer. Du opfordres til at benytte denne mulighed for at diskutere, virtuelt møde dine kollegaer, få svar på spørgsmål, få andres ideer og tips, m.m.
Skal jeg have bil?
Du behøver ikke have en bil. Du vælger selv hvilke områder du har lyst til at være aktiv i. På denne måde kan du sikre dig, at du ikke skal tage langt væk til en booking, men kan holde dig til dit nærområde.
Har jeg brug for værktøj, redskaber, udstyr?
Nej. Som udgangspunkt skal du gøre brug af det udstyr som kunden leverer. Det er kundens ansvar, at det, der er nødvendigt for at udføre opgaven, er til stede og fungerer.
SELVBETJENING
Accept af ny booking
Når du får en bookinganmodning, er det vigtigt, at du enten accepterer eller afviser bookingen hurtigst muligt, samt skriver en besked til kunden. Som Helper er det dit ansvar at kommunikere med kunderne. Du kan altid foreslå alternative datoer eller starttider, men gør det, før du accepterer reservationen. Hvis du ikke kan tage bookingen, er det vigtigt, at du informerer kunden. Hvis du ikke svarer på en reservation inden for max. 24 timer, vil den blive tilbudt en anden helper, og du risikerer, at din profil bliver deaktiveret.
Hvordan ændres en booking?
Når du som helper er booket, modtager du besked på din telefon og i en mail, der vises i din indbakke. Du kan ændre en bookning op til 24 timer før starttidspunktet under faneblad “bookninger”. Det er vigtigt at arrangere ændringer og aflysninger med kunden, inden de foretages. Hvis du og kunden har foretaget en ændring af aftalen inden for 24 timer før starttidspunktet, og dermed ikke selv kan foretage ændringer, bedes du kontakte support for hjælp.
Tal med kunden!
Det er altid en god ide, at du og kunden snakker om forventningerne til arbejdet. Spørg snarere en gang for meget end for lidt. Forespørg til kundens forventninger, så du er sikker på, hvad kunden ønsker udført og hvordan. Langt de fleste klager og utilfredsheder kunne være undgået hvis blot der havde været mere forståelse mellem kunden og helperen. Derfor spørg, spørg, spørg! Naturligvis er det kundens ansvar at forklare hvad der skal laves. Men vil du gerne have en tilfreds kunde, så gør dig selv den tjeneste at sikre at I har samme forståelse af opgaven.
Tjekke ind / Tjekke ud
Du skal tjekke ind og ud af dine bookinger, da det er den eneste måde at sikre, at du får din betaling for opgaven. 10 minutter før start af reservationen modtager du automatisk en SMS med et tjek-ind-link. Du vil modtage den samme SMS igen 10 minutter før afslutningen af ​​reservationen, nu med et link for at tjekke ud.
Hvis du og kunden er enige om, at et servicebesøg skal springes over, og du stadig modtager tjek-ind, er det vigtigt, at du ikke klikker på linket. I stedet kan du annullere reservationen via selvbetjeningen på din profil. Bemærk, at kunden også modtager en meddelelse om, at du er tjekket ind, så vent venligst med at tjekke ind, indtil du er på adressen.
Hvad skal jeg medbringe?
Som udgangspunkt skal du ikke medbringe noget. Kunden skal sørge for at hvad der er brug for til at udføre opgaven, er til stede og funktionsdygtigt. Hvis du mener, at der er noget, som kunden mangler for, at du kan gøre dit bedste, er du altid velkommen til at fortælle dette til kunden.
Sikkerhedsudstyr og arbejdsmiljø
Hvis du har en arbejdsopgave, der kræver brug af sikkerhedsudstyr eller bestemt tøj, er det dit ansvar at inkludere disse genstande. For eksempel arbejdshandsker, høreværn, knæbeskyttere, sikkerhedssko, sikkerhedsbriller etc. Alt arbejde skal naturligvis overholde de generelle arbejdsmiljø- og sikkerhedsregler. Det er dit ansvar at holde dig ajour med disse regler, og det er også dit ansvar at overholde disse regler.
Sådan styrer du din kalender!
Du gør det nemt for dig selv hvis du arrangere dine bookninger så de ligger i forlængelse af hinanden – tidsmæssigt og geografisk. Bare spørg dine kunder om det er okay at der byttes lidt rundt på dato og tidspunkt. Som oftest er det fint for kunden og dermed får du meget mere effektive arbejdsdage. Jo bedre du bliver til at arrangere dine bookninger så de ligger i forlængelse af hinanden – tidsmæssigt og geografisk – jo bedre kan du konkurrere på timepris da du således ikke skal bruge så lang tid på transport mellem jobs og ej heller har lang ventetid mellem de forskellige jobs.
Husk at opdatere din kalender så du kun er ledig i de tidspunkter du kan modtage bookninger. Altså skal du blokere de tidspunkter hvor du ikke tilbyder service – fx om natten! weekend og ferier. Vær iøvrigt opmærksom på dine muligheder for at diskutere alle ideer og spørgsmål du måtte have omkring det at arbejde som freelancer på Servicehelper’s portal i vores facebookgruppe.
MIN PROFIL
Hvordan opretter jeg en profil?
Du skal have en dansk bankkonto, et dansk telefonnummer, et dansk CPR-nummer, en dansk arbejdstilladelse og være mindst 18 år for at blive helper. Når din profil er godkendt, vil du være live på platformen. Hvis du har spørgsmål vedrørende oprettelsen, bedes du kontakte vores support. Bemærk, at det kan tage op til 48 timer fra din oprettelse og profil godkendelse.
Din profil kan være deaktiveret af os. Dette kan skyldes mangel af svar på nye bookinger, beskeder eller forespørgsler fra utilfreds kunde. Det kan også skyldes at du på anden måde har overtrådt betingelser for brug af vores platform. Det er dit ansvar, at din profil til enhver tid afspejler fakta. Så hvad der vises i din profil er også det, du kan tilbyde.
Min profil
I din profil finder du en lang række værktøjer.
Indbakke
Gennem din indbakke har du muligheden for at kontakte dine kunder og support. Det kan du også sagtens gøre på alle mulige andre måder. Hvilket du er velkommen til. Du kan frit kommunikere med såvel dine kunder som os via fx telefon. Du har dog den fordel at ved eventuelle uklarheder eller twister så er det kun vores egne kommunikations linjer der benyttes til vurdering og afgørelser. Vi anerkender således eksempelvis ikke mails sendt direkte mellem dig og kunden hvis vi skal træffe beslutning om indsigelse og klage.
Aftaler
Her kan du se alle dine aftaler og ændre eller annullere en allerede accepteret reservation. Find din reservation og klik på “rediger aftale”. Husk, at det altid er vigtigt at aftale ændringer og aflysninger med kunden, inden de foretages. Hvis du og kunden har foretaget en ændring af aftalen inden for 24 timer før starttidspunktet og dermed ikke selv kan foretage ændringer, bedes du kontakte en af ​​supporten for hjælp. Det er også her du kan downloade alle fakturaer.
Din profil
Her kan du ændre adresse, mail, betalingskort, adgangskode etc. Du kan også vælge, hvilken type notifikation du vil modtage, og hvad at udløse det. Når du arbejder som freelancer på vores platform, har du i vores onboarding proces underskrevet en kontrakt omkring samarbejdet og vores forventninger til dig og dit arbejde på platformen. Hvis du har brug for denne kontrakt, kan du downloade den her.
Dine arbejdsområder
Du har i din profil mulighed for at tilbyde varetagelse af forskellige arbejdsopgaver Havearbejde  Hvis du vil udføre almindelig havepleje. Eksempelvis slå græs, klippe hæk, luge ukrudt, etc.Rengøring Hvis du vil udføre rengøring for private og erhverv. Hjemmehjælp Hvis du vil tilbyde hjemmehjælp. Eksempelvis gøre rent, vande blomster, hjælpe med indkøb, ledsager til lægebesøg etc.
Arbejdsområder
Du vælger, hvilke områder du vil være aktiv i. Dette kan du markere i dette faneblad. Du kan frit skifte postnumre. Ønsker du eksempelvis at servicere et større område så afkryds blot dette. Ligeledes hvis du eksempelvis flytter i sommerhus en periode og ønsker at servicere kunder i dit nye midlertidige postnr. så afkrydser du blot dette.
Anbefalinger
Efter booking med en kunde vil du efterfølgende kunne rapportere hinanden. For eksempel kan du efterlade en kommentar, hvis der er noget, du mener kan være nyttigt for den næste hjælper at vide.
Kalender
I kalenderen kan du vælge, hvilke dage og tidspunkt på dagen, du er tilgængelig. Kalenderen er det vigtigste værktøj for dig som hjælper til at administrere din arbejdstid og dine bookinger. Det er vigtigt, at din kalender er opdateret for at undgå at få bookinger, når du ikke er i stand til at arbejde. Hvis du har overlappende bookinger i fremtiden, vil systemet automatisk advare dig og vise dig, hvor du har overlappende begivenheder.
Løn og udbetaling
Du finder oversigt over dine betalinger på din profil under “aftaler”. Her kan du vælge den måned, du vil se en oversigt over. Hvis du klikker på en bestemt dato, vil du også kunne downloade fakturaen for hver reservation. Udbetalingsperioden løber fra den 25. i en måned til den 24. i den næste måned og udbetales den sidste bankdag i hver måned.
Faktura Når du arbejder som freelancer, modtager du en kopi af alle transaktioner, der foretages ved en reservation. Ligeledes er din og kundens faktura ens. Du kan bruge denne faktura til at rapportere din betaling til SKAT.
Kreditnota Hvis du modtager en kreditnota, betyder det, at der er foretaget en refusion til kunden. Der kan være forskellige grunde til, at kunden modtager en refusion. Dette kan for eksempel være en kompensation til kunden for utilfredsstillende service. Selv hvis du modtager en kreditnota, modtager du stadig den fulde udbetaling for jobbet. Service Helper dækker refusionens værdi. I tilfælde af en klage vil support naturligvis altid høre begge sider af sagen og vil derfor kontakte dig for at høre din version af sagen.
Skat og moms
Du skal angive, hvor meget du forventer, at din indkomst ved at udføre tjenester bliver i felt 210 på din forhåndsopgørelse. Husk også, at du har mulighed for at fratrække dine udgifter. Indtast dine forventede udgifter i felt 425 på din forhåndsopgørelse. Du skal registreres for moms, hvis du enten har eller forventer at tjene mere end 50.000 kr. indenfor en 12-måneders periode. Du kan få hjælp til at anføre din indtjening på Skat.dk. Husk at vi er ikke din arbejdsgiver og det er derfor dit eget ansvar at rapportere din indkomst til SKAT.
Registering privat eller firma
Det anbefales, at du registrerer dig som Enkeltmandsvirksomhed. Det er gratis og kræver ikke, at du indsender regnskaber. Registrering kan ske online på virk.dk. Det er en god ide at åbne en separat bankkonto, så der er klar fordeling af din virksomhed og din private økonomi.
Vær iøvrigt opmærksom på dine muligheder for i vores facebookgruppe at diskutere alle spørgsmål du måtte have om at arbejde som freelancer på vores portal. Denne gruppe er et sted hvor du virtuelt kan møde dine kollegaer. Du opfordres til at benytte denne mulighed for at diskutere, virtuelt møde dine kollegaer, få svar på spørgsmål, få andres ideer og tips, m.m.
HelperLogo ServicehelperKunde
OM OS
SERVICEHELPER

Om os
Her på vores hjemmeside – www.Servicehelper.dk – finder du massevis af artikler og diverse info. Dette indhold er velegnet til at blive læst på en computer, tablet, Ipad, etc.
Til understøttelse ved besøg via mobiltelefon, har vi udviklet “mindre separate hjemmesider” – også benævnt app – der er beregnet til brug når man som kunde ønsker at booke en service, eller når man som helper er på farten og har brug for at tjekke ind, etc. De mindre hjemmesider er hver især tilpasset et serviceområde – Havearbejde (Garden.Servicehelper.dk), Seniorhjælp (Senior.Servicehelper.dk), Rengøring (Ren.Servicehelper.dk)
Vores platform er et tilbud til dem der gerne vil have nem, billig og hurtig service. Vores ambition er at have en platform, hvor du kan finde god service, til markedets bedste pris. Vi har udviklet et online system der, på baggrund af dine input, udregner prisen og giver dig et tilbud du kan stole på.
Da vi forsyner vores Helpere med betalende kunder, sparer de tid og omkostninger til markedsføring, tilbudsgivning, kundeservice, projektledelse, fejlhåndtering, fakturering, bogføring og administration, da det alt sammen varetages centralt af os. Via forudbetaling sikrer vi os mod tab, hvilket er med til at holde vores priser nede. Vi kan således sikre lavere pris gennem central administration, forudbetaling og stordriftsfordele. Hvad du end skal bruge af service, så er løsningen kun et par klik væk.
Service Helper er en online kommunikationsplatform, der giver dig mulighed for at booke hjælp direkte fra din computer eller telefon. Du kan besøge vores platform og ved at indtaste – hvor og hvornår du ønsker service, samt hvor mange timer der er behov – se alle de helpere, der matcher søgekriterierne. Du kan nu vælge, hvem du vil booke, baseret på helperens profil, bedømmelse og pris.
Vores Helpere arbejder selvstændigt som freelancer og vælger selv deres timepris, som starter fra 138,- kr. i timen inklusive service omkostninger. Når du bliver booket som helper, modtager du notifikation og bedes acceptere reservationen indenfor maksimalt 24 timer. Efter at have accepteret reservationen er det dit ansvar at kommunikere med kunden. Når du ankommer til kunden for at udføre tjenesten, skal du tjekke ind via et link, vi sender en sms. Når reservationen er afsluttet, sender vi igen en sms med et link til at tjekke ud. På denne måde kan vi holde styr på, om opgaven er udført.

SERVICEHELPER
Ulrik Birchs alle 47,
2300 København.

Tlf: 2623 5940
Info@servicehelper.dk

CVR 40 79 61 85
Reg. 3409. Konto 11 77 9999

Social Facebook   Social Twitter   Social Linkedin Social Instagram

Hvordan sikres tilfredshed og kvalitet?
Hvis du som kunde ønsker at noget bliver gjort anderledes så endelig bare grib fast i din helper og forklar, hvad du mangler. Selvfølgelig står support også til din rådighed. Men direkte kommunikation mellem dig og din helper er normalt den hurtigste og nemmeste måde at løse alt på. Så tal med din hjælper! Hvis du af en eller anden grund er utilfreds med din hjælper eller den service, du har modtaget, vil vi naturligvis gøre hvad vi kan for at løse problemet. For at vi bedst kan vurdere sagen skal du tage billeder af de problematiske eller mangelfulde løsninger og kontakte os så hurtigt som muligt. Vi kontakter derefter Helper for at få et komplet overblik over begivenhedsforløbet.
Efter vores erfaring er mange tvister forårsaget af misforståelser. Vores erfaringerne fortæller, at de fleste twister let løses ved konstruktiv dialog mellem Helper og kunde. Derfor opfordre vi såvel vores kunder som vores helpere til at gøre en dyd ud af at kommunikere med hinanden – hver især gøre lidt indsats for at sikre konsensus om hvad der skal udføres og hvilke forventninger, der er til udførelse.
Vores helpere arbejder som freelancere og vi har ikke ledelsesret som arbejdsgiver. Vi kan således ikke instruere dem om, hvordan de præcist skal udføre arbejdet. Vi kan vejlede og tilbyde kurser, uddannelse. Vi kan også give viden og være til rådighed når de har spørgsmål. Skønt vores helpere således i udstrakt grad selv bestemmer skal de naturligvis udføre deres opgaver korrekt og i overensstemmelse med god almen skik og praksis.
Hvis en opgave ikke er blevet udført i overensstemmelse med almene generelle krav til kvalitet, tid eller andre ting, der bør kunne forventes, påtager vi os skylden og kompenseres ved at tilbyde ny ækvivalent service uden omkostninger for dig. Vi sørger også at sikre kvaliteten af de ydelser der leveres ved at tilbyde enestående support. Vi har gjort stor indsats for at det er nemt for såvel kunder som freelancere at komme i kontakt med os. Vi tilbyder support via telefon, chat, mail, samt videoløsninger som Skype, FaceTime, Zoom, Google Meet. I forbindelse med levering af service indenfor hjemmehjælp imødekommer vi også ønsker om personlig support i kundens eget hjem.
Hvordan skabes sikkerhed og tryghed?
Som leverandør af service indenfor hjemmepleje er kundens tryghed og sikkerhed allerhøjeste prioritet. Derfor har vi talrige kontrolfunktioner, udvidet support og mange løsninger rettet mod at gøre det hele trygt, sikkert, gennemskueligt og nemt.
Udvidet support
Vi har gjort stor indsats for at det er nemt at komme i kontakt med os. Vi tilbyder support via telefon, chat, mail, samt videoløsninger som Skype, FaceTime, Zoom, Google Meet. I forbindelse med levering af service indenfor hjemmehjælp imødekommer vi også ønsker om personlig support i kundens eget hjem. Og hvis der i en periode eller permanent, er brug for adgang til support hele døgnet rundt, er dette også muligt.
Inddragelse af familie
Vi har gjort det muligt at al korrespondance der sendes fra os, også kan vidersendes til et familiemedlem efter dit eget valg. Således vil du have nem mulighed for at et familiemedlem kan følge med på sidelinien og være behjælpelig med at vejlede dig omkring alle spørgsmål du måtte have. Vi har endda gjort det således at et familiemedlem kan bestille service hos os på dine vegne. Du behøver således ikke selv foretage dig noget på nettet, men kan overlade det hele til et familiemedlem.
Vi kan betale på dine vegne
Har du brug for at der bliver betalt for noget i et supermarked, et apotek, et posthus, mv. kan vi lave dette udlæg for dig. Dette foregår typisk således at Helperen kontakter os når der skal betales ved kassen og så betaler vi via mobilpay. Helperen tager et foto af kvitteringen og sender den til os og vi opkræver dig dette beløb efterfølgende. Du modtager scan af regningen og tilhørende bon hvor det fremgår hvad der er betalt for.
Ønsker du at benytte dig af denne udvidede support service skal du blot kontakte support. Bemærk i øvrigt at du også har muligheden for at alle regninger kan vidersendes til et familiemedlem, således at du trygt kan overlade alle betalinger til et familiemedlem, du har givet tilladelse til at foretage dispositioner – indenfor en aftalt ramme – på dine vegne. Denne udvidede support er gratis for alle kunder, der modtager regelmæssig service.
Fortrolighed
Har du brug for hjælp til at varetage noget der kræver strikt fortrolighed kan du få en Helper som er godkendt hertil. Da dette er freelancere som er ansat af os til at varetage sådanne opgaver har vi arbejdsgiverretten og kan stille krav til deres fortrolighed og hvorledes de skal håndtere deres arbejde. Således er du garanteret fuld fortrolighed hvad enten du har brug for hjælp til et sygehusbesøg, besøg hos en advokat eller lign.
Verificerede freelancere
Det er naturligvis garanteret at den profil du ser i din bestilling også er den profil som dukker op for at udføre arbejdet. Vores freelancere tilbydes en lang rækker værktøjer til at verificere dem selv. Blandt andet ved at deres profil kan knyttes sammen med deres sociale profiler på fx. Facebook, Twitter, LinkedIn mv.
Ved oprettelse på vores portal kan freelancer vælge at blive oprettet som privatperson (CPR nr.) eller som firma (CVR nr.). Hvis man er oprettet som privatperson vil det altid kun være denne person som udføre arbejdet. Hvis freelancer er oprettet som firma, må alle som repræsentere firmaet udføre arbejdet. Der skal dog være tale om et reelt ansættelsesforhold, hvor der kan fremvises ansættelseskontrakt eller anden dokumentation på ansættelsesforholdet.
Kvalificeret freelancere
Som udgangspunkt må de almindelige helpere ikke fx omgås med receptpligtig eller lægeordineret medicin. Ej heller må de påtage sig ansvaret for at hjælpe dig med gøremål hvor der kan være fare for at du falder og slår dig eller på anden måde kommer til skade. Dette eksempelvis hjælp til brusebad og toiletbesøg. Ligeledes skal Helperen sige fra overfor opgaver som de ikke føler sig kvalificeret eller trygge ved at udføre. Dette eksempelvis pleje af sår, udskiftning af stomipose, mv.
Ønsker du at få udført opgaver som kræver specifik viden, uddannelse eller andre kvalifikationer, skal du kontakte vores support, således at det kan sikres at din Helper har de nødvendige kompetencer til at varetage de opgaver du ønsker udført.
Servicegebyr
Servicehelper tager et servicegebyr for formidling af kontakten mellem dig og Helper. Gebyret beregnes procentvis, og tillægges Helperens samlede timepris. Servicegebyr variere efter forskellige parametre, eksempelvis hvor ofte du modtager service. Når du opretter en booking, vil du kunne se de specifikke beregninger af din samlede pris per gang.
Servicegebyret går blandt andet til sikker betaling via vores platform, kontinuerlig rekruttering af helpere, support alle ugens dage, markedsføring, varetagelse af administration og regnskab for helpere, samt driftsomkostninger, husleje, hosting udgifter mv.
Sikkerhed
Vi opfordrer dig til at benytte de mange værktøjer vi har skabt for at hjælpe dig til at få en god oplevelse med at modtage service igennem os. Den Helper som du booker er også den samme person som dukker op. Du kan også bede os om at finde en Helper til dig hvis du har specifikke ønsker til kvalifikationer eller profil. Du bør altid betale og kommunikere via vores portal. Brug vores meddelelsessystem til at kommunikere med din helper. Hvis du er utryg ved en meddelelse fra en helper, kan du informere os herom og vi vil kigge på den.
Brug altid din egen dømmekraft, og husk at vores support sidder klar til at hjælpe. Via vores portal kan vores Helpers varetage forskellige arbejdsopgaver. I forbindelse med at udføre havehjælp har vi almene krav til vores freelancere, mens der stilles større krav til freelancere der tilbyder hjemmepleje. Her er blandt andet krav om ren straffeattest og gennemgåelse af online sikkerhedstjek.
De sociale medier
Facebook gruppe for freelancere. Vær opmærksom på dine muligheder for i vores facebookgruppe at diskutere alle spørgsmål du måtte have om at arbejde som freelancer på vores portal. Denne gruppe er et sted hvor du virtuelt kan møde dine kollegaer. Du opfordres til at benytte denne mulighed for at diskutere, virtuelt møde dine kollegaer, få svar på spørgsmål, få andres ideer og tips, m.m.
Facebook side for Servicehelper. Dette er vores officielle side. Igennem denne side er vi medlem af mere end 200 grupper fordelt over hele Danmark. Hvilket giver os mulighed for dels at gøre lokalt opmærksom på vores tilstedeværelse. Samt mulighed for at søge efter og rekruttere lokale folk.
Vores Instagram og Twitter profil eksisterer, men vi ved ikke rigtigt hvad vi egentlig skal bruge dem til. Har du ideer så hjertelig gerne fortæl os herom.
Vores LinkedIn profil har to formål. Dels er den en service til alle vores freelancere at de på deres egen LinkedIn profil kan vise deres tilknytning til vores firma. Og dels benyttes profilen til at vedligeholde og udvikle vores professionelle relationer til andre firmaer, vigtige beslutningstager, politikkere, investeringsfolk mv.
Login muligheder. Du kan bruge de sociale medier til at logge ind på din profil. Efter! du har oprettet en profil kan du vælge at tilknyttet login til sociale medier, således at du kan logge ind på din profil via disse. Du kan ikke logge ind på din profil før du har oprettet en sådanne. Altså kan du først logge ind med sociale medier efter du har oprettet en profil.
BETINGELSER OG POLITIKKER
Generelle betingelser og privatlivspolitik

Forretningsbetingelser pr 1. dec. 2019

Din brug af Servicehelper ApS (herefter kaldet ”Servicehelper”) online markedsføringsplatform www.Servicehelper.dk (herefter kaldet ”platformen”) betragtes som en accept af Servicehelpers forretningsbetingelser inklusiv Servicehelpers politik for behandling af personoplysninger og cookie-politik samt til enhver tid øvrigt gældende retningslinjer (samlet kaldet ”Betingelser”). Du bekræfter endvidere, at du er fyldt 18 år. Såfremt du ikke kan acceptere Servicehelpers Betingelser, må du ikke registrere dig som bruger eller helper på Platformen. Servicehelper forbeholder sig ret til at ændre Betingelserne.

§ 1. Indledning

§ 1.1. Driften af hjemmesiden varetages af Service Inde og Ude ApS, CVR 40796185, Ulrik Birchs Alle 47, 2300 København S., mail: support@Servicehelper.dk

§ 2. Ydelser

§ 2.1. Servicehelpers platform faciliterer en bookingfunktion, som gør det muligt for dig at booke service hos en person, som tilbyder serviceydelser (herefter kaldet ”Helper”) på Platformen. Servicehelper og de enkelte Helpers står ikke i et over-underordnelsesforhold til hinanden, og Helpers fungerer således som selvstændigt virkende tredjemænd (Freelancere). Platformen indeholder og giver adgang til faktuelle oplysninger, som gør det muligt for Servicehelper at facilitere kontakt mellem brugere af platformen og Helpers.

§ 2.2. Serviceydelserne (herefter kaldet ”ydelser”) administreres og udføres af de Helpers (private eller erhvervsaktører), der tilbyder deres ydelser via Platformen.

§ 2.3. Ved din brug af platformen accepterer du, at Servicehelper ikke påtager sig ansvar for den/de leverede ydelser, som leveres af en Helper, samt at Servicehelper ikke er ansvarlig i forbindelse med tvister mellem dig og en Helper eller øvrigt.

§ 3. Bookning af ydelser

3.1. Booking af ydelser sker til enhver tid udelukkende via platformen.

§ 4. Kommunikation

4.1. Servicehelper har ret til at kommunikere direkte til alle brugere af platformen i forbindelse med levering af ydelsen via e-mail, telefon, app-notifikationer, sociale medier og kommunikations-apps.

§ 5. Fortrydelsesret

§ 5.1. Ved din booking giver du dit udtrykkelige samtykke til, at din Helper kan gå i gang med at levere ydelsen, og at fortrydelsesfristen ophører, når ydelsen er leveret. Hvis du fortryder, inden ydelsen er færdigleveret (mens ydelsen står på), er din Helper berettiget til at opkræve rimelig betaling for det arbejde, der allerede er udført og dermed leveret.

§ 5.2. Hvis du ønsker at fortryde din booking, skal du kontakte Servicehelper inden ydelsen er leveret. Alle aflysninger skal ske senest 24 timer før den næste booking i form af en direkte besked til den involverede part. Ved sygdom eller en anden akut situation kan fristen på 24 timer lempes, men i begge tilfælde skal din Helper underettes.

§ 6. Adgang og Nøgler

§ 6.1. Det er kundens ansvar at der er adgang til det område hvor arbejdet skal udføres. Det er også kundens ansvar at det som er nødvendigt for at kunne udføre den/de pågældende arbejdsopgaver er til stede og funktionsdueligt. Dette eksempelvis adgang til haveredskaber.

Er der brug for nøgle eller kode til et haveskur eller lign skal kunden selv stå for overdragelse af nøgle og/eller kode til Helper. Du kan vælge at give Helperen en permanent nøgle. Servicehelper påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende.

§ 7. Betaling

§ 7.1. Med mindre andet fremgår, skal brugere af platformen følge de til enhver tid gældende retningslinjer for booking og betaling for ydelser. Bruger og Helper kan ikke fravige de priser, der er fastsat af Servicehelper. Enhver omgåelse medfører øjeblikkelig eksklusion fra platformen.

§ 7.2. Ved at vælge tilbagevendende ydelser accepterer du, at betalingen automatisk trækkes efter hver udført ydelse, fx hver eller hver anden uge alt efter dit valg af abonnement hos Helperen.

§ 7.3. Dine kortoplysninger bliver håndteret af ePay A/S, som har det højeste sikkerhedsniveau inden for online betalingsløsninger. Servicehelper har således ikke adgang til dine kortoplysninger og kan ikke gøres ansvarlig for eventuelt misbrug af dine kortoplysninger.

§ 7.4. Du kan slette, forny eller ændre dit kort inde under konto på din profil.

§ 7.5. Når ydelsen er udført, trækkes dét beløb fra dit kreditkort, som blev oplyst ved booking af ydelsen, hvorefter Servicehelper fremsender en kvittering til din e-mailadresse.

§ 7.6. Den totale pris for den købte ydelse fremgår af din kvittering. Der er ingen ekstra gebyrer ud over den angivne total pris. Hvis din Helper er momsregistreret fremgår det af din kvittering. Hvis din Helper ikke er momsregistreret, vil der kun være moms af Servicehelpers servicegebyr, hvilket også fremgår af din kvittering.

§ 7.7. Servicehelper accepterer udelukkende kortbetaling via fx Visa, Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Din kortbetaling vil førstblive trukket, når ydelsen er udført hos dig. Hvis du tilbagevendende booker rengøring, forløber det helt automatisk, og du er fri for at betale girokortgebyr, hver gang du skal betale for en ydelse.

§ 7.8. For at stille platformen til rådighed opkræver Servicehelper et servicegebyr på mellem 15-35 procent af Ydelsens totalpris alt efter valgte abonnement. Den aktuelle størrelse af Servicehelpers servicegebyr fremgår til enhver tid af platformen samt af din kvittering.

§ 7.9. Til dækning af transaktionsomkostninger opkræves et administrationsgebyr på 5 kr. inkl. moms. Servicehelper forbeholder sig retten til at ændre/forhøje prisen for ydelserne. Eventuelle prisstigninger vil fremgå af platformen og gælder for alle fremtidige ydelser.

§ 8. Afbestilling eller ændringer for booket aftale

§ 8.1. Du kan ændre din aftale ved at kontakte os pr. telefon, via platformen eller via e-mail (support@Servicehelper.dk). Du har mulighed for at aflyse eller ændre din booking frem til 24 timer før den bookede aftale.

§ 8.2. Hvis aftalen ikke er afbestilt eller ændret rettidigt, forbeholder Servicehelper sig retten til at opkræve ydelsens fulde pris.

§ 9. Forsikring

§ 9.1. En Helper hyret gennem platformen skal selv være dækket af forsikring i tilfælde af skade/uheld på arbejdsstedet.

§ 10. Reklamation

§ 10.1. Reklamation over leveret ydelse skal ske hurtigst muligt via e-mail, vedlagt billeder og beskrivelse af problemet.

§ 10.2. Servicehelper er ikke forpligtet til at yde kompensation for eventuelle reklamationer.

§ 11. Opsigelse

§ 11.1. Du kan opsige dit abonnement til hver en tid i henhold til betingelserne for Fortrydelsesret og Afbestilling.

§ 11.2. Servicehelper kan til enhver tid opsige eller suspendere din ret til at anvende Platformen ved at give dig skriftlig meddelelse.

§ 12. Skat

§ 12.1. Servicehelper er ikke ansvarlig for Helpers eventuelle afregning af skat, moms, mv., da det påhviler hver enkelt Helper at håndtere afregning af skat, moms, mv. i forbindelse med udførte ydelser i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. Servicehelper guider dog alle Helpers til, hvordan man indberetter SKAT og forbeholder sig retten til at ekskludere Helpers fra platformen, såfremt de ikke betaler SKAT.

§ 13. Forbud mod markedsføring på platformen

§ 13.1. Direkte eller skjult markedsføring på platformen fra brugere på egne eller andres vegne er ikke tilladt. Enhver handling i strid med dette medfører øjeblikkelig suspension fra platformen.

§ 14. Personoplysninger

§ 14.1. Du skal oprette dig som bruger på platformen med en privat konto til eget brug for at booke en ydelse. Du er ikke berettiget til at dele dit password eller lignende. Du er fuldt ansvarlig for de aktiviteter, som sker via din brugerprofil og konto, og Servicehelper fraskriver sig ethvert ansvar i den forbindelse. Hvis du får mistanke om, at der har været uautoriseret brug af din konto på platformen, skal du øjeblikkeligt kontakte Servicehelper.

§ 14.2. For at blive bruger på platformen skal du indtaste følgende oplysninger, som du ved oprettelsen giver Servicehelper samtykke til at registrere og behandle: Navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere ydelsen til dig.

§ 14.3. Servicehelper indsamler de oplysninger, du giver direkte til os, såsom når du opretter eller redigerer din konto, anmoder om ydelser, kontakter support eller på anden måde kommunikerer med os. Disse oplysninger kan omfatte: e-mail, telefonnummer, postadresse, profilbillede, betalingsmetode, ydelser, booking meddelser og andre oplysninger, som du vælger at give til os i forbindelse med oprettelse af din profil.

§ 14.4. Oplysninger om brug og præferencer: Vi indsamler oplysninger om, hvordan du interagerer på platformen ved booking af ydelser, udtrykte præferencer og valgte indstillinger. I nogle tilfælde indsamler vi oplysninger ved hjælp af cookies og lignende teknologier, der opretter og vedligeholder unikke identifikatorer. Vi kan også indsamle oplysninger fra samarbejdspartnere, applikationer, sociale medier og lignende.

§ 14.5. Du giver samtykke til at modparten, i de på platformen formidlede opgaver, kan afgive anmeldelser. For at sikre, at anmeldelser er relevante og valide, foretager Servicehelper løbende stikprøvekontrol heraf.

§ 14.6. Log-oplysninger: Når du anvender platformen, indsamler vi server-logs, der kan omfatte oplysninger såsom IP-adresse, adgangsdato og -tidspunkt, app-funktioner eller viste sider, app-nedbrud og andre systemaktiviteter, browsertype samt det tredjeparts websted eller tjenesteydelse, du benyttede, før du interagerede med vores platform.

§ 14.7. Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om dig, til at levere, vedligeholde og forbedre vores platform, herunder for eksempel muliggøre betalinger, sende kvitteringer og facilitere ydelser.

§ 14.8. Deling af oplysninger. Vi kan dele dine oplysninger med Helpers og andre samarbejdspartnere relevante for levering af ydelsen, så de kan levere den ydelse, du beder om. Platformen kan også integreres med funktioner til deling på sociale medier og andre relaterede værktøjer, der giver dig mulighed for at dele dine handlinger på platformen med andre apps, websteder eller medier, eller omvendt.

§ 14.9. Analyse og markedsføringstjenester der leveres af andre. Vi kan anvende dine oplysninger i forbindelse med analyse og markedsføringstjeneste, der leveres af samarbejdspartnere med henblik på at levere varer eller tjenesteydelser bredt relateret til ydelsen.

§ 14.10. Du kan til enhver tid rette dine kontooplysninger ved at logge ind på platformen. Vær opmærksom på, at i nogle tilfælde kan vi beholde visse oplysninger om dig, som det er påkrævet ved lov, eller til lovlige forretningsmæssige formål i den udstrækning, det er tilladt i henhold til lovgivningen.

§ 14.11. Indsigt og sletning af oplysninger. Du har i henhold til lov om personoplysninger ret til at gøre indsigelse mod såvel indsamlingen som de videre behandling af nævnte oplysninger, og kan med visse lovbestemte undtagelser få besked af Servicehelper, som er dataansvarlig, om, hvilke oplysninger, der indsamles om dig. Du har også ret til at tilbagekalde et samtykke.

§ 14.12. Klage over behandlingen af personoplysninger. Hvis du vil klage over behandlingen af dine personoplysninger, kan det ske til Servicehelper, der kan kontaktes på support@Servicehelper.dk eller til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, dt@datatilsynet.dk

§ 15. Cookies

§ 15.1. På vores hjemmeside – www.serviceindeogude.dk –  anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for alle besøgende. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

§ 15.2. Du har ret til at vælge, om du vil accepterer cookies eller ej. De er dog en vigtig del af, hvordan vores platform fungerer, så du bør være opmærksom på, at hvis du vælger at afvise eller fjerne cookies, kan det påvirke platformens tilgængelighed og funktion.

§ 16. Lovvalg og værneting

§ 16.1. Servicehelpers betingelser er undergivet dansk ret. Alle aktiviteter mellem Servicehelper, dets brugere samt Helpers anses for udført i Danmark.

§ 16.2. Tvister skal afgøres ved Københavns Byret.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser pr 1. dec. 2019

§ 1. Serviceydelser

Service Helper tilbyder tilbyder en bookingplatform der gør det muligt at booke service hos ydere af service. Serviceydelserne administreres og udføres ikke af Service Helper ApS, men af de Helpers (private eller erhvervsaktører), der tilbyder service via hjemmesiden.

§ 2. Betaling og fakturering

Helpers fastsætter selv deres timepris. For at stille bookingplatformen til rådighed betales et gebyr af timeprisen til Service Helper ApS. Ved booking af en service genereres automatisk en faktura imellem køber og helper. Denne pålægges moms hvis helper er CVR registreret.

Betaling kan ske med kreditkort. Kortoplysninger håndteres af DIBS og Service Helper har ikke adgang til dine kortoplysninger. Ved at vælge gentagende servicebesøg accepterer du abonnementsbetingelser, således at betaling automatisk trækkes efter hvert besøg. Hvis Tjenesteydelsen ikke gennemføres, uanset årsag, er Køber ikke forpligtet til at betale.

§ 3. Markedsføring

Direkte eller skjult reklame, og enhver anden form for markedsføring på platformen fra brugere på egne eller andres vegne, er ikke tilladt.

§ 4. Ansvarsfraskrivelse

Service Helper er imellem Køber og udbyder af service alene mellemmand via en formidlingsplatform og påtager sig intet ansvar derudover. Service Helper hæfter ikke for eventuelle opståede skader under udførsel af service, fejl i ydelsen eller manglende fremmøde, da serviceydelsen udelukkende er en aftale mellem Køber og udbyder af service.

§ 5. Databeskyttelse

Private data bliver først frigivet imellem køber og helper, når en opgave er fuldført. Vi anvender cookies til at forbedre brugeroplevelsen på ServiceHelper.dk.

§ 6. Ændringer af forretningsbetingelser

Service Helper forbeholder sig retten til at ændre nærværende forretningsbetingelser til enhver tid.

§ 7. Øvrige bestemmelser

Enhver tvist mellem Service Helper og køber eller helper afgøres efter dansk voldgift ved Københavns voldgiftsret.

§ 8. Selskabsinformation

Administration af hjemmesiden varetages af Service Helper CVR 40796185, Ulrik Birchs Alle 47, 2300 København.

Kontrakt freelancer

Kontrakt for freelancer

Aftalen indgås mellem ServiceHelper Aps og Helper. Aftalen regulerer det løbende samarbejdsforhold mellem parter i det omfang helper påtager sig opgaver via ServiceHelpers platform. Aftalen handler om ServiceHelpers forventninger til helperen og kvaliteten af de services helper tilbyder via platformen.

§ 1. Service Helpers online platform

§ 1.1 Service Helper tilbyder en online platform, der kommunikerer privat hjemmepleje og relaterede opgaver mellem en freelancer (Helper) og kunder som benytter platformen.

§ 1.2 En helper opretter en profil på platformen og gennemgår en godkendelsesproces. Hvis helperen godkendes, kan helper begynde at tilbyde sine services via vores platform.

§ 1.3 Da Servicehelper ikke er arbejdsgiver for helper, men blot formidler af kontakt mellem kunder og helpers, kan vi ikke instruere eller stille krav til hvorledes servicen udføres. ServiceHelper kan dog godt udelukke helpers fra platformen, helt ud fra egne krav til hvorledes helpers forventes at varetage løsning af opgaver.

§ 1.4 Når en opgave arrangeres via Service Helper, bærer den valgte helper ansvaret over for den bruger, der har anmodet om service og koordinere uafhængigt, hvilke typer opgaver der skal løses, hvornår og hvilke opgaver der er tale om.

§ 2. Samarbejde mellem Freelancer og Service Helper

§ 2.1 Freelancer skal anmode om tilladelse til at blive registreret som helper på platformen. Alle oplysninger som gives ved oprettelse af helper profil skal være korrekte og sande.

§ 2.2 Freelancer er forpligtiget til at ajourføre deres profil – herunder stamdata og kalender – således at helpers profil til enhver tid afspejler de reelle forhold.

§ 2.3 Freelancer skal besvare enhver henvendelse fra kunder og brugere af platformen indenfor max et døgn. Hvis en booking ikke er besvaret indenfor 24 timer kan ServiceHelper frit tilbyde den til andre Helpers. Ved gentagne overskridelse af tidsfrist kan helper udelukkes fra platformen.

§ 2.4 Freelancer skal hurtigst muligt og senest 24 timer før en opgave informere sin kunde om aflysning, hvis Freelancer er syg eller på anden måde forhindret i at udføre opgaven.

§ 2.5 Hvis der på foranledning af freelancer eller kunde ønskes ændring i en bookning mindre end 24 timer før udførelse, kan denne ændring kun udføres af ServiceHelpers support. Derfor skal enten kunde eller helper i disse tilfælde sørge for at kontakte support.

§ 2.6 Freelancer bestemmer selv hvornår de vil arbejde. Og arbejdstiden kan således variere fra uge til uge i overensstemmelse med de aftaler, Freelancer indgår med de brugere, der booker Freelancer.

§ 3. Betaling

§ 3.1 Freelancer bestemmer sin egen timesats, inden for den foreskrevne grænse, pt. min. 120 kr. og maks. 600 kr.

§ 3.2 Brugere af platformen skal betale for udførelse af service via platformen. Det er ikke på nogen måde tilladt at der udveksles betaling eller afregning direkte mellem helper og kunden.

§ 3.3 Service Helper tager servicegebyr for at formidle kontakt mellem kunde og helper. Dette servicegebyr udgør pt. mellem 10% og 35% som betales af kunde.

§ 3.4 Hvis du i din profil anfører at du også kan levere visiteret serviceydelser, acceptere du samtidig de separate forretningsbetingelser der er forbundet med at kunne tilbyde denne ydelse igennem vores portal – herunder at der gives fuldmagt til at vi på dine vegne kan fremsende faktura til kommunen og din accept af vores servicegebyr (25%) for at håndtere denne slags transaktioner.

§ 3.5 Udbetaling finder sted senest den tredje arbejdsdag efter slutningen af ​​måneden. Udbetaling sker til den bankkonto som er på Helpers profil på platformen. Udbetalingsperioden er fra den 25. til den 24. i hver måned.

§ 3.6 Freelancer er i henhold til dansk lov forpligtet til at rapportere vederlag som B-indkomst til skattemyndighederne. Hvis Freelancer har tjent mere end 50.000 i 12 på hinanden følgende måneder, er Freelancer forpligtet til at gøre Service Helper opmærksom herpå og registrere sig for moms.

§ 4. Omkostninger

§ 4.1 Alle omkostninger i forbindelse med udførelse af serviceopgaver – herunder rejseomkostninger, arbejdsbeklædning, sikkerhedsudstyr, indkvartering og ligende – bæres af freelancer.

§ 5. Andre opgaver

§ 5.1 Freelancer kan frit påtage sig andre opgaver.

§ 6. Fortrolighed

§ 6.1 Freelancer må ikke uautoriseret afsløre, gøre brug af, eller gøre det muligt for andre at bruge, information om Service Helper, uanset hvilken art, der ikke er offentligt tilgængelig.

§ 6.2 Bestemmelsen beskrevet i § 6.1 gælder også når samarbejdet er afbrudt.

§ 7. Varighed

§ 7.1 Service Helper kan til enhver tid uden varsel trække Freelancers godkendelse tilbage og opsige denne samarbejdsaftale.

§ 7.2 Freelancer kan opsige denne samarbejdsaftale og opløse sin profil på platformen op til 24 timer før en booket aftale med en bruger.

§ 8. Andre vilkår

§ 8.1 Arbejdsforholdet reguleres ikke af kollektive aftaler. Servicehelper er ikke arbejdsgiver for helper, men blot formidler af kontakt mellem kunder og helper.

§ 8.2 Hvis der opstår tvist mellem Freelancer og Service Helper, som ikke kan løses bilateralt, skal tvist forelægges Københavns Byret.

§ 8.3 Da vi ikke er arbejdsgiver for freelancer, men blot formidler af jobsmuligheder, har vi ikke arbejdsgiverens ret til at bestemme hvad der skal laves, af hvilken kvalitet, med hvilke hjælpemidler, med hvilke metoder og i hvilket tempo. Vi har dog ret til at udelukke freelancere der ikke levere service, der lever op til almene standarder og forventninger. Dette kan gøres uden varsel og uden at vi skal fremlægge argumentation for beslutningen.

§ 8.4 Det er Helpers eget ansvar at frasige sig opgaver hvor de nødvendige kvalifikationer til at varetage sådanne opgaver er mangelfulde eller ikke til stede. Vælger Helperen alligvel at påtage sig opgaver udover sin formåen, er al risiko forbundet hermed Helpers eget ansvar.

§ 8.5 Servicehelper ApS kan til enhver tid slette eller sætte en profil på pause hvis der er formodning om at profilen ikke overholde retningslinjer, etik eller på anden måde ikke skønnes velegnet til at repræsentere portale. Dette kan gøres uden at der forelægges argumenter eller på anden måde nødvendigvis redegøres for beslutningen.

§ 8.6 Servicehelper ApS har ret til at foretage vilkårlig stikprøvekontrol for at sikre at de oplysninger som freelancer har anført i sin profil lever op til retningslinierne. Kan nødvendig dokumentation ikke forelægges af freelanceren, eller forelægges denne ikke indenfor den tidsramme som er givet hertil, kan Servicehelper ApS frit vælge at blokere eller slette profilen og udelukke brugeren for fremtidig brug af platformen.

§ 8.7 Servicehelper ApS har ret til at foretage vilkårlig stikprøvekontrol ude hos kunderne for at sikre at dem som udfører arbejdet også er dem som er præsenteret i profilbeskrivelsen. Og såfremt det drejer sig om et firma, at sikre at dem som varetager arbejdet har et reelt ansættelsesvilkår, fx i form af en ansættelseskontrakt. Kan nødvendig dokumentation ikke forelægges af freelanceren,  indenfor den tidsramme som er givet hertil, kan Servicehelper ApS frit vælge at blokere eller slette profilen.

Hjemmepleje Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)

Hvad kan vi hjælpe med?
Lokal billig hjemmepleje

Hjemmepleje Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)

Senior hjælp, hjemmehjælp
HJEMMEPLEJE
Hjemmepleje ydelser der tilbydes
SERVICES
Priser og vilkår
PRISER
Bestil hjemmehjælp, hjemmepleje
BESTILLING
Serviceaftale
SERVICEAFTALE
Hjemmepleje hele Danmark
LOKALE HELPERE
Hjælp til det aktive liv
MOBILITET
Hjælp til madlavning for pensionister
MADLAVNING
Hjælp til vasketøj
VASKETØJ
Hjælp til visitation
VISITATION
Fritvalgsdatabasen, frit valg hjemmepleje
FRITVALGSDATABASE
Borgerstyret personlig assistance, BPA
ASSISTANCE BPA
Hjemmehjælp - Personlig pleje
PERSONLIG PLEJE
Hjemmepleje kalender
ÅRETS KALENDER
Hjemmepleje demens
DEMENS
Tilsyn hjemmepleje
TILSYN HJEMMEPLEJE
Kvalitetskrav og måling i hjemmeplejen
KVALITETSKRAV
Vikarbureauer
LEDIGE JOBS
Netværk Los Locales
NETVÆRK
Support havehjælp FAQ
FAQ
Support
SUPPORT
Logo Servicehelper
SERVICEHELPER
Vi gør det nemt at bestille service
Danmarks bedste serviceplatform
Havearbejde....Hjemmepleje....Rengøring

December

dec12020
dec312020

GØREMÅL HJEMMEPLEJE DECEMBER

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for december

Januar

jan12021
jan312021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE JANUAR

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for januar

Februar

feb12021
feb282021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE FEBRUAR

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for februar

Marts

mar12021
mar312021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE MARTS

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for marts

April

apr12021
apr302021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE APRIL

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for april

Maj

maj12021
maj312021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE MAJ

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for maj

Juni

jun12021
jun302021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE JUNI

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for juni

Juli

jul12021
jul312021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE JULI

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for juli

August

aug12021
aug312021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE AUGUST

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for august

September

sep12021
sep302021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE SEPTEMBER

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for september

Oktober

okt12021
okt312021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE OKTOBER

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for oktober

November

nov12021
nov302021

GØREMÅL HJEMMEPLEJE NOVEMBER

Med vores lave priser på hjemmepleje åbnes op for nye muligheder. Du har mulighed for at få hjælp til oplevelser som fremmer livsglæde, dit gode humør, giver dig inspiration, tryghed, glæde. Læs tips for november