FAQ – Rengøring

Ofte stillede spørgsmål om Rengøring

Åben alle

KUNDE
RENGØRING

Hvordan bestiller jeg?
Du bestiller ved at gå til forsiden og angive hvor, hvornår og hvor mange timer du vil have service.Du har herefter muligheden for at vælge, hvem der skal udføre tjenesten, eller du kan lade os vælge din helper for dig. Du kan få udført flere opgaver eller bare en enkelt.
Hvad skal jeg stille til rådighed?
Som kunde er det dit ansvar, at det som er nødvendigt for at kunne udføre arbejdsopgaven, er til stede og funktionsdueligt. Som udgangspunkt gør din servicehelper brug af det udstyr og materialer, du stiller til rådighed. Dette er en væsentlig årsag til at vi kan tilbyde meget lave priser. Vores Helpers kan holde deres omkostninger nede ved at benytte cykel som transportmiddel og ikke  have brug for at råde over diverse udstyr.
Hvad kan jeg få udført?
Du kan få hjælp til alle former for rengøring. Din helper kan hjælpe med at pudse vinduer, vaske gulve, støvsuge, vaske tøj, gøre hovedrent, rydde op i pulterrummet eller skrubbe altangulvet, skift af sengetøj. Vask og strygning. Opvask. Vinduespudsning. Støvsugning. Oprydning i garage, loftsrum, pulterum. Rengøre badeværelse. Vask og aftørring af flader i boligen. Rengøring af toilet og bad. Opvask, tøjvask og strygning. Rensning eller vask af tæpper, gardiner, persienner m.m.

Du kan få hjælp til at gøre dagligdagen nemmere. Du kan forvente at din Helper kan hjælpe dig med alle almindelige gøremål, der ikke kræver speciel viden, uddannelse eller kompetencer. Er du i tvivl så sidder vores altid hjælpsomme support klar til at rådgive og vejlede dig.

Hvor mange timer skal jeg bestille?
For at sikre en god oplevelse for både dig og hjælperen er minimum tid 2,5 timer. Hvis du bestille gentagen service vil din helper fra gang til gang prioritere de opgaver som trænger mest. Og helperen vil fra gang til gang blot fortsætte hvorfra der kom til sidst. Enkelt, nemt og effektivt. Endvidere kan du frit variere hvilke opgaver du ønsker udført, ligesom du frit fra gang til gang kan variere hvor lang tid du ønsker.

Hvad hvis der er bestilt for lidt tid?
Vores helpers planlægger deres arbejdsdage efter de bestillinger de modtager. Hvis en opgave tager længere tid end booket, kan du som regel ikke forvente at være i stand til at forlænge tiden. Helperen skal normalt videre til den næste opgave. Selvfølgelig kan du altid booke ekstra timer til et andet tidspunkt.

Hvad hvis der er bestilt for meget tid?
Hvis din helper afslutter de planlagte opgaver før tidens udløb, kan du frit vælge at få din hjælper til at udfylde tiden med flere opgaver.

Nøgleudlevering
Som kunde er det op til dig, at der er adgang til det område hvor arbejdet skal udføres. Du kan vælge at give helperen en permanent nøgle. ServiceHelper påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende.
Er ServiceHelper i mit område?
Det finder du nemt ud af. Blot gå til forsiden og her indtast dit postnummer og ønsket dato for service. Herefter vil helperne, som er til rådighed på den gældende dag og tidspunkt, komme til syne. Du vil således få overblik over, hvilke helpers der er tilgængelige i dit område, samt deres priser. Dukker der ingen helpers op i dit område, kan du prøve en anden dato. Kan du ikke finde en helper i dit område, så er du altid velkommen til at kontakte os.
Priser
Vores servicehelpers fastsætter selv deres timepris, der starter ved 120 kr per time. For at sikre en god oplevelse for både dig og helperen er minimum sat til 2.5 t. Vores service er omfattet af servicefradraget og du sparer således yderligere ca 25% oveni vores i forvejen meget billige priser.

SELVBETJENING

Oprettelse af bookning
Gå til forsiden, udfyld informationerne og afvent at din helper bekræfter anmodning om service. Helper har 24 timer til at besvare en anmodning. Helper vil løbende modtage påmindelser omkring nye bookinganmodninger.

Har Helperen ikke besvaret anmodningen indenfor 24 timer, har du ret til at aflyse bookingen og herefter booke en ny helper. Har du af flere omgange prøvet at booke en helper uden held, er du altid velkommen til at kontakte os i support. Hvis der mod forventning ikke er en Helper, som accepterer din anmodning, vil du høre direkte fra vores support senest dagen før den ønskede dato for service.

Hvordan ændres en bookning?
Når du er logget ind, vil der i din profil være mulighed for at rediger alle aftaler. Husk, at din hjælper skal acceptere ændringen, når du ændrer fx tidspunkt. Du kan informere din hjælper via din indbakke, eller du kan sende en sms. Du kan ændre eller annullere et servicebesøg op til 24 timer før udførelsen.
Vælg din Helper
Når du opretter en opgave, kan du frit vælge den hjælper, du foretrækker. Hvis du bestiller gentagen service, vil det være den samme hjælper, der kommer hver gang. Du kan altid frit skifte helper. Det gør du under ‘aftaler’ på din kundeprofil. Du kan ændre eller annullere et servicebesøg op til 24 timer før udførelsen.
Kan jeg skifte Helper?
Naturligvis. Bemærk venligst at en helper eller booking altid skal afmeldes eller opsiges senest 24 timer før næstkommende dato for service med pågældende Helper. Du har mulighed for at ændre – eller aflyse i din booking via selvbetjeningen på din profil.
Hvilken uddannelse har helperen?
Vores servicehelpers omfatter sygeplejersker, sosu-assistenter, sosu-hjælpere, handicaphjælpere, pædagoger, rengøringsassistenter, ufaglærte mv. Vores ServiceHelpers er alle mennesker med hjertet på rette sted, der ikke blot ønsker at gå på arbejdet, men brænder for at gøre en forskel for den enkelte.

Til støtte for udvælgelse af helper har du helperens egen beskrivelse af kvalifikationer, kompetencer og erfarring, helperens profilbillede samt anbefalinger fra andre, mv. Det er selvfølgelig vigtigt, at du føler dig tryg ved og har tillid til den hjælper, der kommer i dit hjem. Har du brug for vejledning til hvilken helper, der passer bedst til netop dine ønsker, kan du kontakte support via mail eller telefon.

Kan jeg bestille den samme helper flere gange?
Når du opretter en opgave kan du frit vælge den helper du foretrækker. Bestiller du gentagne service vil det være det samme helper som kommer hver gang. Du kan altid frit skifte helper under ‘aftaler’ på din kunde profil. Du kan ændre eller helt aflyse et servicebesøg op til 24 timer før udførelse.
Kan flere deles om samme helper?
Ja. En gruppe på flere personer kan sagtens nyde godt af den service som helperen tilbyder. Eksempelvis ved en kortaften hvor helperen hjælper til med fx at lave kaffe, servering, mv. Eller ved en madaften hvor helperen hjælper til med at lave mad. Ligeledes ved en udflugt. Her kan en helper deltager og fordeler sin hjælp, støtte og omsorg ud over hele gruppen, alt efter hvor der er behov i løbet af dagen. Er der ønske om at servicehelperen skal fordele sin støtte og opmærksomhed ud på flere mennesker, skal Servicehelperen være informeret herom på forhånd. Det står helperen frit for, om sådanne forespørgsler, accepteres.
Kan der laves mad?
Nogle af vores helpers er dygtige til at lave mad. Andre kan spille guitar, er dygtige til kortspil, mens atter andre er kunstinteresseret og derfor god ledsager til kunstudstilling. Hvad end du ønsker hjælp til, er det altid en rigtig god ide at du klart og tydeligt fortælle hvad du gerne vil have. En god forventningsafstemning – en klar aftale om hvad der skal udføres af opgaver – gør at det bliver en god oplevelse for både dig og din helper.

Der tilbydes alle former for personlig hjælp og pleje samt hjælp eller støtte til praktiske opgaver i hjemmet. Da du selv betaler for servicen kan du få udført lige præcist hvad du ønsker. Du vælger helt selv om din helper skal ledsage dig på tur i parken, foretage indkøb, lave mad, etc. Valget er helt dit og du kan variere opgaverne fra gang til gang.

Hvad skal jeg stille til rådighed?
Når du modtager hjælp i hjemmet, er dit hjem også medarbejderens arbejdsplads. Derfor skal dine møbler og boligens indretning give medarbejderen plads til at arbejde frit, så nedslidende og uhensigtsmæssige løft og stillinger undgås. Derudover skal der være de nødvendige hjælpemidler i dit hjem, som for eksempel rengøringsartikler. Medarbejderne må ikke udsættes for passiv rygning. Derfor må der ikke ryges i hjemmet, når medarbejderen er til stede. Hvis hjemmet er meget tilrøget, skal der luftes ud, inden medarbejderen begynder arbejdet i hjemmet.
Servicefradrag
Du kan opnå et samlet skattefradrag på 6.100 Kr (2019) for de tjenester, du køber gennem Service Helper. Du kan få fradrag for arbejdsløn inklusive moms. Værdien af fradraget er ca. 27%. Du skal selv rapportere dit fradrag hos SKAT.

Du modtager to fakturaer: Faktura mellem dig og helper. Det er faktura på selve serviceydelsen. Denne faktura kan du fratrække. Til dette har du brug for hjælperens CPR eller CVR-nummer, så Skat kan se, hvem der har udført arbejdet. Du kan spare ca. 25-27% på din service. Faktura mellem dig og ServiceHelper. Det er faktura på serviceomkostninger. Der er kun fradrag for selve tjenesten. Derfor kan serviceomkostninger ikke fratrækkes.

Betaling
Betaling for serviceydelser kan ske via vores platform med betalings-/ kreditkort: Visa, Dankort, Mastercard eller via Mobilepay. Kundeoplysninger transmitteres krypteret til DIBS, som varetager betalingsløsningen på vores platform.

SIKKERHED

Må min helper håndtere penge?
Hvis der skulle opstå en situation hvor du har brug for at betale for noget kan vi nemt hjælpe dig via vores support. Vi kan fx betale ydelser for dig. Har du brug for at der bliver betalt for noget i fx et supermarked kan vi lave dette udlæg for dig. Dette foregår typisk således at Helperen kontakter os når der skal betales ved kassen og så betaler vi via mobilpay. Helperen tager et foto af kvitteringen og sender den til os og vi opkræver så dig dette beløb efterfølgende.

Din Helper har forbud mod at foretage nogle som helst dispositioner på dine vegne uden dit udtrykkelige samtykke. Men det er helt dig selv som bestemmer. Hvis du vil give din Helper nogle kontanter til at handle ind for er det op til dig. Naturligvis bør du aldrig udlevere din kode til din telefon, betalingskort, etc. til andre. Husk at du altid kan kontakte vores support hvis du er i tvivl om noget. Vi sidder klar til at hjælpe via telefon, chat og mail.

MIN PROFIL

Hvordan oprettes en kunderprofil?
Når du opretter en anmodning om en helper, opretter du en kundeprofil på samme tid.
Min profil
Din profil indeholder en lang række værktøjer.
Indbakke: Gennem din indbakke har du muligheden for at skrive til os og dine helpers. Det kan du også sagtens gøre på alle mulige andre måder. Hvilket du er velkommen til. Du kan frit kommunikere via telefon, SMS, mv. Du finder din helpers kontakt oplysninger under faneblad aftaler.
Aftaler: Her kan du se dine aftaler og deres specifikationer – f.eks. din hjælpes kontaktoplysninger. Du kan ændre dine aftaler op til 24 timer før udførelse. Når en opgave er afsluttet, slettes aftalen.
Konto: Her kan du ændre navn, adresse, mail, betalingskort, adgangskode etc. Du kan også vælge, hvilken type notifikationer du vil modtage, og hvad der skal udløses dem. Det er også her du ser en oversigt over alle dine transaktioner og kan downloade din faktura
Anbefalinger: Her kan du anbefale både tidligere hjælpere og nuværende.

Helper

SÅDAN BLIVER DU HELPER

Hvordan rekruteres helpere?
Vi er konstant på udkig efter hjælpere, der kan styrke vores platform. Vi søger bredt at henlede opmærksomheden på muligheden for at arbejde som helper. Dette gøres ved at distribuere flyers, netværk, sociale medier osv. Du er selvfølgelig meget velkommen til at hjælpe. Har du en ven eller bekendt, som kunne have glæde ud af at tilmelde sig vores portal, så gør meget gerne opmærksom herpå.
Fordele ved at være helper
Vigtigst af alt sikrer vi, at der altid er mange kunder på platformen. Vi sørger også for at du modtager din betaling regelmæssigt månedsvis og sender dig en oversigt over dine bookinger i den givne periode. Vi tilbyder support via telefon, mail og chat. Vi giver dig betalende kunder og sørger for at du sparer tid og omkostninger til markedsføring, budgivning, kundeservice, projektstyring, fejlhåndtering, fakturering, bogføring og administration, da det hele styres centralt af os.
Du bliver medlem af et stort fællesskab hvor alle hjælper hinanden. Der er således muligheder for fx at få hjælp til opgaver man ikke selv kan håndtere alene. Og der er mulighed for at spørge andre helpere til råds.
Hvilken uddannelse skal en Helper have?
Er du serviceminded, med lyst til at dele lidt af dig selv og drage omsorg for andre mennesker, kan vi helt sikkert bruge dig som Servicehelper på vores platform. Skønt dine personlige kompetencer vægtes højere end dine faglige kompetencer, skal du stadig kunne overbevise – os og kunderne – om at du er velegnet som rengøringshjælper. Dette gør du først og fremmest ved at opnå gode anbefalinger. Bemærk i øvrigt vores vejledning til hvorledes du skaber en god profil og således kommer højt i kundernes søgeresultater og således får massevis af jobs.
Er det et fuldtidsjob?
Hvis du har en konkurrencedygtig timepris og gode anmeldelser, kan du bestemt være en fuldtidshjælper. I de større byer kan du holde dig til et enkelt postdistrikt, mens du i tyndere befolkede områder skal betjene større områder, hvis du vil udføre mange opgaver. Hvis du ønsker et fuldtidsjob, har du muligheden. Det kan også være et deltidsjob, muligvis et sommerjob, et job i en periode. Det er op til dig.
Hvornår skal jeg arbejde?
Du kan selv vælge, hvornår og hvor ofte du har lyst til at arbejde. I kalenderen kan du vælge, hvilke dage samt tidspunkt på dagen, du er ledig. Kalenderen er det vigtigste værktøj for dig som Helper til at styre din arbejdstid og dine bookinger. Det er vigtigt, at din kalender er ajourført, så du undgår at få bookinger, når du ikke har mulighed for at arbejde. Husk at blokere din kalender når du IKKE ønsker bookinger – også om natten.
Hvor skal jeg arbejde?
Du vælger selv, hvilke områder du har lyst til at være aktiv i. På denne måde kan du sikre dig, at du ikke skal tage langt væk til en booking, men kan holde dig til dine nærområder. Du kan også rykke rundt hvis du har lyst. Opholder du dig eksempelvis i dit sommerhus i en periode og har lyst til at tjene lidt penge i dit nærområde så tilpas blot din profil således at den viser at du udfører service indenfor det pågældende postområde.
Med hvad skal jeg arbejde?
Vi tilbyder kunderne at de kan få hjælp til rengøring i såvel private hjem som i virksomheder, foreninger mv. Du skal således arbejde med almindelig rengøring, der ikke kræver speciel uddannelse eller kompetencer. Alt arbejde skal naturligvis overholde regler og vejledninger om arbejdsmiljø – jf Arbejdstilsynets vejledninger, der gælder på arbejdsmiljøområdet. Da du arbejder som freelancer – og således er din egen arbejdsgiver – er det dit eget ansvar at holde dig ajour og overholde disse regler. Dette betyder også at du er frit stillet til at sige fra overfor alle arbejdsopgaver, som du ikke kan udfører indenfor de gældende regler. Kontakt support hvis du har brug for rådgivning
Du kan vælge at tilbyde en enkelt service, eller flere.
Hvis du tilbyder Haveservice er din profil synlig på Garden.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Rengøring er din profil synlig på Ren.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Hjemmepleje er din profil synlig på Senior.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Handywork er din profil synlig på oversigt over håndværkere i Danmark.
Vi har en algoritme for hvordan kunder præsenteres for søgeresultater – altså hvordan din profil placeres når kunder søger på vores hjemmesider. Denne algoritme søger at præsentere kunderne for profiler i den rækkefølge de vurderes bedst. Her indrages kriterier som pris, geografisk afstand mellem kunde og freelancer, anbefalinger, etc. Generelt gælder at jo flere arbejdstyper og jo bredere område du servicere, jo færre kunder får du! Derfor anbefales at du styrker din profil ved at gøre den målrettet – ved at vise at du er rigtig god til noget i et afgrænset område. Det gælder ikke nødvendigvis at jo bredere din profil er – du tilbyder flere forskellige services, i mange postnumre – jo flere kunder får du. Snarere tværtimod.
Hvad kan jeg tjene som Helper?
Som hjælper bestemmer du din egen timeløn, og hvor mange timer du vil arbejde.

Du kan holde dine omkostninger nede ved kun at tilbyde service i det nærområde som du kan betjene via cykel som transport. Du har ingen udgifter til udstyr, redskaber eller lign. Du har heller ingen udgifter til markedsføring, tilbudsgivning, kundeservice, projektledelse, fejlhåndtering, fakturering, bogføring og administration, da det alt sammen varetages centralt af os.

Skal jeg have bil?
Nej. Du behøver ikke have en bil. Du vælger selv, hvilke områder du har lyst til at være aktiv i. På denne måde kan du sikre dig, at du ikke skal tage langt væk til en booking, men kan holde dig til dit nærområde.
Har jeg brug for udstyr?
Nej. Som udgangspunkt skal du gøre brug af det udstyr som kunden leverer. Det er kundens ansvar, at det, der er nødvendigt for at udføre opgaven, er til stede og fungerer.

MIT FØRSTE JOB

Accept af booking
Når du som helper er booket, modtager du besked på din smartphone og i en e-mail, der vises i din indbakke. Det er vigtigt, at du enten accepterer eller afviser bookingen så hurtigt som muligt, samt skriver en besked til kunden. Som hjælper er det dit ansvar at kommunikere med kunderne. Du kan altid foreslå alternative datoer eller starttider, men gør det, før du accepterer reservationen.

Hvis du ikke kan tage bookingen, er det vigtigt, at du informerer kunden. Du kan informere kunden om, at de kan kontakte Support, hvis de ønsker hjælp til at finde en anden Helper. Hvis du ikke svarer på en reservation inden for max. 24 timer, vil det blive tilbudt en anden hjælper, og du risikerer, at din profil bliver deaktiveret.

Hvad skal jeg medbringe?
Udgangspunktet er at du ikke skal medbringe noget. Kunden skal sørge for at alt hvad der er brug for til at udføre opgaven, er til stede og funktionsdygtigt. Hvis du mener, at der er en bestemt ting, som kunden mangler for, at du kan gøre dit bedste, er du altid velkommen til at fortælle dette til kunden.
Sikkerhedsudstyr
Hvis du har en arbejdsopgave, der kræver brug af sikkerhedsudstyr eller bestemt tøj, er det dit ansvar at inkludere disse genstande. For eksempel arbejdshandsker, høreværn, knæbeskyttere, sikkerhedssko, sikkerhedsbriller etc. Alt arbejde skal naturligvis overholde de generelle arbejdsmiljø- og sikkerhedsregler. Det er dit ansvar som Helper at holde dig ajour med disse regler, og det er også dit ansvar at overholde disse regler.
Tal med kunden!
Ved en første gangs service er det en rigtig god ide, at du og kunden snakker om forventningerne til arbejdet. Spørg snarere en gang for meget end for lidt. Forespørg til kundens forventninger, så du er sikker på, hvad kunden ønsker udført og hvordan. Vores erfarring siger at langt de fleste klager og utilfredsheder kunne være undgået hvis blot der havde været mere klar kommunikation og forståelse mellem kunden og helperen. Derfor spørg, spørg, spørg! Ganske vist er det kundens ansvar at have forklaret hvad der skal laves. Men vil du gerne have en tilfreds kunde som vælger dig igen – så gør dig selv den tjeneste at bruge et kort øjeblik på at forvisse dig om at du og kunden har samme forståelse af opgaven.
Tjekke ind / Tjekke ud
Du skal tjekke ind og ud af dine bookinger, da det er den eneste måde at sikre, at du får din betaling for opgaven. 10 minutter før start af reservationen modtager du automatisk en SMS med et tjek-ind-link. Du vil modtage den samme SMS igen 10 minutter før afslutningen af ​​reservationen, nu med et link for at tjekke ud.Hvis du og kunden er enige om, at et servicebesøg skal springes over, og du stadig modtager tjek-ind, er det vigtigt, at du ikke klikker på linket. I stedet kan du annullere reservationen via selvbetjeningen på din profil. Bemærk, at kunden også modtager en meddelelse om, at du er tjekket ind, så vent venligst med at tjekke ind, indtil du er på adressen.

SELVBETJENING

Hvordan ændres en booking?
Du kan ændre en bookning op til 24 timer før starttidspunktet under faneblad “bookninger” i din profil.Såvel kunder som helpere kan ændre og annullere i aktive bookinger ved hjælp af vores selvbetjening. Det er altid vigtigt at arrangere ændringer og aflysninger med kunden, inden de foretages. Hvis du og kunden har foretaget en ændring af aftalen inden for 24 timer før starttidspunktet, og dermed ikke selv kan foretage ændringer, bedes du kontakte vores support for hjælp.
Accept af nye bookinger
Når du får en bookinganmodning, er det vigtigt, at du enten accepterer eller afviser bookingen hurtigst muligt, samt skriver en besked til kunden. Som Helper er det dit ansvar at kommunikere med kunderne. Du kan altid foreslå alternative datoer eller starttid. Hvis du ikke kan tage bookingen, er det vigtigt du informerer kunden om dette. Du kan informere kunden om, at de kan kontakte support, hvis de ønsker hjælp til at finde en anden Helper. Ifølge vores retningslinjer skal du acceptere eller afvise en booking inden for 24 timer, ellers kan din profil blive deaktiveret.
Afvisning af booking?
Vær opmærksom på at du arbejder som freelancer og således helt frit selv kan sætte dine grænser. Som helper kan du uden risiko sige nej til en opgave hvis du ikke føler kunden behandler dig ordentligt. Du skal naturligvis behandles med almen respekt og høflighed.
Løn og udbetaling
Du kan altid finde en oversigt over dine betalinger på din profil under “aftaler”. Her kan du vælge den måned, du vil se en oversigt over. Hvis du klikker på en bestemt dato, vil du også kunne downloade fakturaen for hver reservation. Udbetalingsperioden løber fra den 25. i en måned til den 24. i den næste måned og udbetales den sidste bankdag i hver måned.

Faktura Når du arbejder som freelancer, modtager du en kopi af alle transaktioner, der foretages ved en reservation. Ligeledes er din og kundens faktura ens. Du kan bruge denne faktura til at rapportere din betaling til SKAT.

Kreditnota Hvis du modtager en kreditnota, betyder det, at der er foretaget en refusion til kunden. Der kan være forskellige grunde til, at kunden modtager en refusion. Dette kan for eksempel være en kompensation til kunden for utilfredsstillende service. Selv hvis du modtager en kreditnota, modtager du stadig den fulde udbetaling for jobbet. Service Helper dækker refusionens værdi. I tilfælde af en klage vil support naturligvis altid høre begge sider af sagen og vil derfor kontakte dig for at høre din version af sagen.

Skat og moms
Du kan nemt angive, hvor meget du forventer, at din indkomst ved at udføre tjenester bliver i felt 210 på din forhåndsopgørelse. Husk også, at du har mulighed for at fratrække dine udgifter. Indtast dine forventede udgifter i felt 425 på din forhåndsopgørelse. Du skal registreres for moms, hvis du enten har eller forventer at tjene mere end 50.000 kr. indenfor en 12-måneders periode. Du kan få hjælp til at anføre din indtjening på Skat.dk Da vi kun er en kommunikationsplatform og ikke din arbejdsgiver, er det altid dit eget ansvar at rapportere din indkomst til SKAT.
Registering privat eller firma
Det anbefales, at du registrerer dig som Enkeltmandsvirksomhed. Det er gratis og kræver ikke, at du indsender regnskaber. Registrering kan ske online på virk.dk Det er en god ide at åbne en separat bankkonto, så der er klar fordeling af din virksomhed og din private økonomi.

MIN PROFIL

Hvordan opretter jeg en profil?
Du skal have en dansk bankkonto, et dansk telefonnummer, et dansk CPR-nummer, en dansk arbejdstilladelse og være mindst 18 år for at blive helper. Når din profil er godkendt, vil du være live på platformen. Hvis du har spørgsmål vedrørende oprettelsen, bedes du kontakte vores support. Bemærk, at det kan tage op til 48 timer fra din oprettelse og profil godkendelse.
Din profil kan være deaktiveret af os. Dette kan skyldes mangel af svar på nye bookinger, beskeder eller forespørgsler fra utilfreds kunde. Det kan også skyldes at du på anden måde har overtrådt betingelser for brug af vores platform. Det er dit ansvar, at din profil til enhver tid afspejler fakta. Så hvad der vises i din profil er også det, du kan tilbyde.
Vælg dine arbejdsopgaver
Du kan vælge at tilbyde en enkelt service, eller flere.
Hvis du tilbyder Haveservice er din profil synlig på Garden.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Rengøring er din profil synlig på Ren.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Hjemmepleje er din profil synlig på Senior.Servicehelper.dk. Hvis du tilbyder Handywork er din profil synlig på oversigt over håndværkere i Danmark.
Vi har en algoritme for hvordan kunder præsenteres for søgeresultater – altså hvordan din profil placeres når kunder søger på vores hjemmesider. Denne algoritme søger at præsentere kunderne for profiler i den rækkefølge de vurderes bedst. Her indrages kriterier som pris, geografisk afstand mellem kunde og freelancer, anbefalinger, etc. Generelt gælder at jo flere arbejdstyper og jo bredere område du servicere, jo færre kunder får du! Derfor anbefales at du styrker din profil ved at gøre den målrettet – ved at vise at du er rigtig god til noget i et afgrænset område. Det gælder ikke nødvendigvis at jo bredere din profil er – du tilbyder flere forskellige services, i mange postnumre – jo flere kunder får du. Snarere tværtimod.
Verificeringer
Vi lover kunden at den person som de booker også er den samme person som dukker op.

Så medmindre du er et selskab så må du altså ikke få andre til at varetage de opgaver du bliver booket til igennem din profil. Hverken din kæreste, et familiemedlem eller andre. Det er brud på vores forretningsbetingelser hvis kunden fortæller at en anden end den som var booket dukkede op. Uanset årsagen hertil.

At verificere betyder at påvise rigtigheden eller sandheden af noget. I forbindelse med din optagelse som helper på vores profil skal du fortælle dit navn, hvilken bankkonto vi skal indbetale til, uploade et profilfoto mv. Så vi har altså i forvejen en rimelig sikkerhed for at du rent faktisk er hvem du fortæller at du er. Kunder kan dog stille krav om yderlig sikkerhed for at dem som kommer i deres hjem er yderligere verificeret. Og under alle omstændigheder vil det altid styrke din profil at du opfylder alle de muligheder for verificering som stilles til din rådighed via din profil.

Verificeret via sociale medier
Du har mulighed for at tilknyttet fx. din Google og Facebook profil.

Verificeret via upload af ID
Du har mulighed for bekræfte din identitet yderligere ved at tage et billede af dit id med din telefon eller kameraet på din computer. Dette kunne være dit pas, dit kørekort, dit sygesikringsbevis. Hvis du efterfølgende bliver bedt om at tage et billede af dig selv, skal det stemme overens med billedet på dit id, og dit id skal være gyldigt. Hvis dine billeder ikke svarer til hinanden, du er under 18 år, eller dit id ikke er gyldigt, kan du ikke acceptere bookninger, der kræver id.

Verificeret via upload af dokument
Du har mulighed for bekræfte din identitet yderligere ved at tage et billede af et dokument som viser overensstemmelse mellem den adresse du har anført i din profil og den adresse som fremgår af dokumentet. Dette kunne fx være en elregning.

Sprogfærdigheder
I din profil kan du anføre dine sprogfærdigheder.

Som Helper skal du være i stand til at kommuniker med din kunde. Du skal være i stand til at forstå hvad det er som kunden gerne vil have udført og hvorledes dette skal udføres. Kommunikation med kunden foregår både skriftligt og mundtligt. Hvis kunden beder os om at finde deres Helper vil vi gøre dette ud fra de krav og ønsker som kunden har. Dette kunne fx. være sprogfærdigheder.

Min profil
I din profil finder du en lang række værktøjer.
Indbakke
Gennem din indbakke har du muligheden for at kontakte dine kunder og support. Det kan du også sagtens gøre på alle mulige andre måder. Hvilket du er velkommen til. Du kan frit kommunikere med såvel dine kunder som os via fx telefon. Du har dog den fordel at ved eventuelle uklarheder eller twister så er det kun vores egne kommunikations linjer der benyttes til vurdering og afgørelser. Vi anerkender således eksempelvis ikke mails sendt direkte mellem dig og kunden hvis vi skal træffe beslutning om indsigelse og klage.Aftaler
Her kan du se alle dine aftaler og ændre eller annullere en allerede accepteret reservation. Find din reservation og klik på “rediger aftale”. Husk, at det altid er vigtigt at aftale ændringer og aflysninger med kunden, inden de foretages. Hvis du og kunden har foretaget en ændring af aftalen inden for 24 timer før starttidspunktet og dermed ikke selv kan foretage ændringer, bedes du kontakte en af ​​supporten for hjælp. Det er også her du kan downloade alle fakturaer ved at klikke på “se lagerbeholdning”.Din profil
Her kan du ændre adresse, mail, betalingskort, adgangskode etc. Du kan også vælge, hvilken type notifikation du vil modtage, og hvad at udløse det. Når du arbejder som freelancer på vores platform, har du i vores onboarding proces underskrevet en kontrakt omkring samarbejdet og vores forventninger til dig og dit arbejde på platformen. Hvis du har brug for denne kontrakt, kan du downloade den her.Områder
Du vælger, hvilke områder du vil være aktiv i. Dette kan du markere i dette faneblad. Du kan frit skifte postnumre. Ønsker du eksempelvis at servicere et større område så afkryds blot dette. Ligeledes hvis du eksempelvis flytter i sommerhus en periode og ønsker at servicere kunder i dit nye midlertidige postnr. så afkrydser du blot dette.Anbefalinger
Efter booking med en kunde vil du efterfølgende kunne rapportere hinanden. For eksempel kan du efterlade en kommentar, hvis der er noget, du mener kan være nyttigt for den næste hjælper at vide.Kalender
I kalenderen kan du vælge, hvilke dage og tidspunkt på dagen, du er tilgængelig. Kalenderen er det vigtigste værktøj for dig som hjælper til at administrere din arbejdstid og dine bookinger. Det er vigtigt, at din kalender er opdateret for at undgå at få bookinger, når du ikke er i stand til at arbejde. Hvis du har overlappende bookinger i fremtiden, vil systemet automatisk advare dig og vise dig, hvor du har overlappende begivenheder.Ledige stillinger
Ledige stillinger i dit område. Du kan angive din interesse i jobbet. Vi sørger for at finde den hjælper, hvis profil er den bedste match for kunden. Hvis du modtager reservationen, vil du modtage en bekræftelses-mail om, at reservationen er din, og du kan se den både i din indbakke og under aftaler.
Sådan styrer du din kalender!
Du gør det nemt for dig selv hvis du arrangere dine bookninger så de ligger i forlængelse af hinanden – tidsmæssigt og geografisk. Bare spørg dine kunder om det er okay at der byttes lidt rundt på dato og tidspunkt. Som oftest er det fint for kunden og dermed får du meget mere effektive arbejdsdage. Jo bedre du bliver til at arrangere dine bookninger så de ligger i forlængelse af hinanden – tidsmæssigt og geografisk – jo bedre kan du konkurrere på timepris da du således ikke skal bruge så lang tid på transport mellem jobs og ej heller har lang ventetid mellem de forskellige jobs.
Husk at opdatere din kalender så du kun er ledig i de tidspunkter du kan modtage bookninger. Altså skal du blokere de tidspunkter hvor du ikke tilbyder service – fx om natten! weekend og ferier. Vær iøvrigt opmærksom på dine muligheder for at diskutere alle ideer og spørgsmål du måtte have omkring det at arbejde som freelancer på Servicehelper’s portal i vores facebookgruppe.

Om os

SERVICEHELPER

Om os
Her på vores hjemmeside – www.Servicehelper.dk – finder du massevis af artikler og diverse info. Dette indhold er velegnet til at blive læst på en computer, tablet, Ipad, etc.
Til understøttelse ved besøg via mobiltelefon, har vi udviklet “mindre separate hjemmesider” – også benævnt app – der er beregnet til brug når man som kunde ønsker at booke en service, eller når man som helper er på farten og har brug for at tjekke ind, etc. De mindre hjemmesider er hver især tilpasset et serviceområde – Havearbejde (Garden.Servicehelper.dk), Seniorhjælp (Senior.Servicehelper.dk), Rengøring (Ren.Servicehelper.dk)
Vores platform er et tilbud til dem der gerne vil have nem, billig og hurtig service. Vores ambition er at have en platform, hvor du kan finde god service, til markedets bedste pris. Vi har udviklet et online system der, på baggrund af dine input, udregner prisen og giver dig et tilbud du kan stole på.
Da vi forsyner vores Helpere med betalende kunder, sparer de tid og omkostninger til markedsføring, tilbudsgivning, kundeservice, projektledelse, fejlhåndtering, fakturering, bogføring og administration, da det alt sammen varetages centralt af os. Via forudbetaling sikrer vi os mod tab, hvilket er med til at holde vores priser nede. Vi kan således sikre lavere pris gennem central administration, forudbetaling og stordriftsfordele. Hvad du end skal bruge af service, så er løsningen kun et par klik væk.
Service Helper er en online kommunikationsplatform, der giver dig mulighed for at booke hjælp direkte fra din computer eller telefon. Du kan besøge vores platform og ved at indtaste – hvor og hvornår du ønsker rengøring, samt hvor mange timer der er behov – se alle de helpere, der matcher søgekriterierne. Du kan nu vælge, hvem du vil booke, baseret på helperens profil, bedømmelse og pris.
Vores Helpere arbejder selvstændigt som freelancer og vælger selv deres timepris, som starter fra 138,- kr. i timen inklusive service omkostninger. Når du bliver booket som helper, modtager du notifikation og bedes acceptere reservationen indenfor maksimalt 24 timer. Efter at have accepteret reservationen er det dit ansvar at kommunikere med kunden. Når du ankommer til kunden for at udføre tjenesten, skal du tjekke ind via et link, vi sender en sms. Når reservationen er afsluttet, sender vi igen en sms med et link til at tjekke ud. På denne måde kan vi holde styr på, om opgaven er udført.

SERVICEHELPER
Ulrik Birchs alle 47,
2300 København.

Tlf: 2623 5940
Info@servicehelper.dk

CVR 40 79 61 85
Reg. 3409. Konto 11 77 9999

Social Facebook   Social Twitter   Social Linkedin Social Instagram

Hvordan virker platformen?
Service Helper er en online kommunikationsplatform, der giver dig mulighed for at booke hjælp direkte fra din computer eller telefon. Du kan besøge vores platform og ved at indtaste – hvor og hvornår du ønsker havearbejde, samt hvor mange timer der er behov – se alle de helpere, der matcher søgekriterierne. Du kan nu vælge, hvem du vil booke, baseret på helperens profil, bedømmelse og pris.

Når du bliver booket som helper, modtager du notifikation og bedes acceptere reservationen indenfor maksimalt 24 timer. Efter at have accepteret reservationen er det Helpers ansvar at kommunikere med kunden. Når Helper ankommer til kunden for at udføre tjenesten, skal Helper tjekke ind via et link, vi sender en sms. Når reservationen er afsluttet, sender vi igen en sms med et link til at tjekke ud. På denne måde kan vi holde styr på, om opgaven er udført.

Vi er bare en platform, der sætter kunder og freelancere i kontakt. Vores Helpere arbejder selvstændigt som freelancer og vælger selv deres timepris, som starter fra 138,- kr. i timen inklusive service omkostninger.

Hvordan sikres kvaliteten?
Alle servicehjælpere har været igennem grundige interviews, før de fik adgang til vores portal. Til disse interviews har vi gennemgået deres sociale evner såvel som deres faglige kvalifikationer og hjulpet dem, hvor de havde brug for det. Alle helper arbejder ud fra retningslinjer for, hvordan de enkelte opgaver skal udføres.

Vores helpere arbejder som freelancer. Vi kan således ikke instruere dem om, hvordan de præcist skal udføre arbejdet. Vi kan vejlede og tilbyde frivillig uddannelse. Vi kan også give viden og være til rådighed når de har spørgsmål. Skønt vores helpere således i udstrakt grad selv bestemmer skal de naturligvis udføre deres opgaver korrekt og i overensstemmelse med god almen skik og praksis.

Hvis du som kunde ønsker at noget bliver gjort anderledes så endelig bare grib fast i din helper og forklar, hvad du mangler. Selvfølgelig står support også til din rådighed. Men direkte kommunikation mellem dig og din helper er normalt den hurtigste og nemmeste måde at løse alt på. Så tal med din hjælper!

Klage eller utilfredshed?
Hvis du af en eller anden grund er utilfreds med din hjælper eller den service, du har modtaget, vil vi naturligvis gøre hvad vi kan for at løse problemet. For at vi bedst kan vurdere sagen skal du tage billeder af de problematiske eller mangelfulde løsninger og kontakte os så hurtigt som muligt. Vi kontakter derefter Helper for at få et komplet overblik over begivenhedsforløbet.

Efter vores erfaring er det store flertal af tvister forårsaget af misforståelser. Hvorfor vi opfordrer vores kunder til at prøve først og fremmest med direkte dialog med servicehjælpen. Dette er selvfølgelig ganske frivilligt. Men netop nævnt, da erfaringerne fortæller os, at langt de fleste twister let løses ved konstruktiv dialog direkte mellem hjælper og kunde.

Vi opfordrer vores hjælpere til at sikre afstemning med god forventning. Dette især ved at spørge klart og specifikt, hvad der skal gøres nøjagtigt, og hvilke forventninger der er til udførelse. Da vi ikke er arbejdsgivere for vores hjælpere, må vi ikke instruere dem om, hvordan de gør deres job. Vi kan selvfølgelig vejlede og stå til rådighed, men vi kan ikke beslutte, hvordan de skal udføre deres arbejde.

Hvis en opgave ikke er blevet udført i overensstemmelse med generelle krav til kvalitet, tid eller andre ting, der bør forventes, påtager vi os skylden og kompenseres ved at tilbyde ny ækvivalent service uden omkostninger for dig.

Kontakt support
Vi svarer på mails, chat og sidder klar ved telefonerne alle dage.
Mail: support@servicehelper.dk
Telefon:+45 26 23 59 40
Åbningstider: Mandag-fredag: 8-18, Weekend og helligdage: 10-14
Servicegebyr
Servicehelper tager et servicegebyr for formidling af kontakten mellem dig og Helper. Gebyret beregnes procentvis, og tillægges Helperens samlede timepris. Servicegebyr variere efter forskellige parametre, eksempelvis hvor ofte du modtager service. Når du opretter en booking, vil du kunne se de specifikke beregninger af din samlede pris per gang. Servicegebyret går blandt andet til sikker betaling via vores platform, kontinuerlig rekruttering af helpere, support alle ugens dage, markedsføring, varetagelse af administration og regnskab for helpere, samt driftsomkostninger, husleje, hosting udgifter mv.
De sociale medier
Facebook gruppe for freelancere. Vær opmærksom på dine muligheder for i vores facebookgruppe at diskutere alle spørgsmål du måtte have om at arbejde som freelancer på vores portal. Denne gruppe er et sted hvor du virtuelt kan møde dine kollegaer. Du opfordres til at benytte denne mulighed for at diskutere, virtuelt møde dine kollegaer, få svar på spørgsmål, få andres ideer og tips, m.m.
Facebook side for Servicehelper. Dette er vores officielle side. Igennem denne side er vi medlem af mere end 200 grupper fordelt over hele Danmark. Hvilket giver os mulighed for dels at gøre lokalt opmærksom på vores tilstedeværelse. Samt mulighed for at søge efter og rekruttere lokale folk.
Vores Instagram og Twitter profil eksisterer, men vi ved ikke rigtigt hvad vi egentlig skal bruge dem til. Har du ideer så hjertelig gerne fortæl os herom.
Vores LinkedIn profil har to formål. Dels er den en service til alle vores freelancere at de på deres egen LinkedIn profil kan vise deres tilknytning til vores firma. Og dels benyttes profilen til at vedligeholde og udvikle vores professionelle relationer til andre firmaer, vigtige beslutningstager, politikkere, investeringsfolk mv.
Login muligheder. Du kan bruge de sociale medier til at logge ind på din profil. Efter! du har oprettet en profil kan du vælge at tilknyttet login til sociale medier, således at du kan logge ind på din profil via disse. Du kan ikke logge ind på din profil før du har oprettet en sådanne. Altså kan du først logge ind med sociale medier efter du har oprettet en profil.

BETINGELSER OG POLITIKKER

Generelle betingelser og privatlivspolitik

Forretningsbetingelser pr 1. dec. 2019

Din brug af Servicehelper ApS (herefter kaldet ”Servicehelper”) online markedsføringsplatform www.Servicehelper.dk (herefter kaldet ”platformen”) betragtes som en accept af Servicehelpers forretningsbetingelser inklusiv Servicehelpers politik for behandling af personoplysninger og cookie-politik samt til enhver tid øvrigt gældende retningslinjer (samlet kaldet ”Betingelser”). Du bekræfter endvidere, at du er fyldt 18 år. Såfremt du ikke kan acceptere Servicehelpers Betingelser, må du ikke registrere dig som bruger eller helper på Platformen. Servicehelper forbeholder sig ret til at ændre Betingelserne.

§ 1. Indledning

§ 1.1. Driften af hjemmesiden varetages af Service Inde og Ude ApS, CVR 40796185, Ulrik Birchs Alle 47, 2300 København S., mail: support@Servicehelper.dk

§ 2. Ydelser

§ 2.1. Servicehelpers platform faciliterer en bookingfunktion, som gør det muligt for dig at booke service hos en person, som tilbyder serviceydelser (herefter kaldet ”Helper”) på Platformen. Servicehelper og de enkelte Helpers står ikke i et over-underordnelsesforhold til hinanden, og Helpers fungerer således som selvstændigt virkende tredjemænd (Freelancere). Platformen indeholder og giver adgang til faktuelle oplysninger, som gør det muligt for Servicehelper at facilitere kontakt mellem brugere af platformen og Helpers.

§ 2.2. Serviceydelserne (herefter kaldet ”ydelser”) administreres og udføres af de Helpers (private eller erhvervsaktører), der tilbyder deres ydelser via Platformen.

§ 2.3. Ved din brug af platformen accepterer du, at Servicehelper ikke påtager sig ansvar for den/de leverede ydelser, som leveres af en Helper, samt at Servicehelper ikke er ansvarlig i forbindelse med tvister mellem dig og en Helper eller øvrigt.

§ 3. Bookning af ydelser

3.1. Booking af ydelser sker til enhver tid udelukkende via platformen.

§ 4. Kommunikation

4.1. Servicehelper har ret til at kommunikere direkte til alle brugere af platformen i forbindelse med levering af ydelsen via e-mail, telefon, app-notifikationer, sociale medier og kommunikations-apps.

§ 5. Fortrydelsesret

§ 5.1. Ved din booking giver du dit udtrykkelige samtykke til, at din Helper kan gå i gang med at levere ydelsen, og at fortrydelsesfristen ophører, når ydelsen er leveret. Hvis du fortryder, inden ydelsen er færdigleveret (mens ydelsen står på), er din Helper berettiget til at opkræve rimelig betaling for det arbejde, der allerede er udført og dermed leveret.

§ 5.2. Hvis du ønsker at fortryde din booking, skal du kontakte Servicehelper inden ydelsen er leveret. Alle aflysninger skal ske senest 24 timer før den næste booking i form af en direkte besked til den involverede part. Ved sygdom eller en anden akut situation kan fristen på 24 timer lempes, men i begge tilfælde skal din Helper underettes.

§ 6. Adgang og Nøgler

§ 6.1. Det er kundens ansvar at der er adgang til det område hvor arbejdet skal udføres. Det er også kundens ansvar at det som er nødvendigt for at kunne udføre den/de pågældende arbejdsopgaver er til stede og funktionsdueligt. Dette eksempelvis adgang til haveredskaber.

Er der brug for nøgle eller kode til et haveskur eller lign skal kunden selv stå for overdragelse af nøgle og/eller kode til Helper. Du kan vælge at give Helperen en permanent nøgle. Servicehelper påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende.

§ 7. Betaling

§ 7.1. Med mindre andet fremgår, skal brugere af platformen følge de til enhver tid gældende retningslinjer for booking og betaling for ydelser. Bruger og Helper kan ikke fravige de priser, der er fastsat af Servicehelper. Enhver omgåelse medfører øjeblikkelig eksklusion fra platformen.

§ 7.2. Ved at vælge tilbagevendende ydelser accepterer du, at betalingen automatisk trækkes efter hver udført ydelse, fx hver eller hver anden uge alt efter dit valg af abonnement hos Helperen.

§ 7.3. Dine kortoplysninger bliver håndteret af ePay A/S, som har det højeste sikkerhedsniveau inden for online betalingsløsninger. Servicehelper har således ikke adgang til dine kortoplysninger og kan ikke gøres ansvarlig for eventuelt misbrug af dine kortoplysninger.

§ 7.4. Du kan slette, forny eller ændre dit kort inde under konto på din profil.

§ 7.5. Når ydelsen er udført, trækkes dét beløb fra dit kreditkort, som blev oplyst ved booking af ydelsen, hvorefter Servicehelper fremsender en kvittering til din e-mailadresse.

§ 7.6. Den totale pris for den købte ydelse fremgår af din kvittering. Der er ingen ekstra gebyrer ud over den angivne total pris. Hvis din Helper er momsregistreret fremgår det af din kvittering. Hvis din Helper ikke er momsregistreret, vil der kun være moms af Servicehelpers servicegebyr, hvilket også fremgår af din kvittering.

§ 7.7. Servicehelper accepterer udelukkende kortbetaling via fx Visa, Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Din kortbetaling vil førstblive trukket, når ydelsen er udført hos dig. Hvis du tilbagevendende booker rengøring, forløber det helt automatisk, og du er fri for at betale girokortgebyr, hver gang du skal betale for en ydelse.

§ 7.8. For at stille platformen til rådighed opkræver Servicehelper et servicegebyr på mellem 15-35 procent af Ydelsens totalpris alt efter valgte abonnement. Den aktuelle størrelse af Servicehelpers servicegebyr fremgår til enhver tid af platformen samt af din kvittering.

§ 7.9. Til dækning af transaktionsomkostninger opkræves et administrationsgebyr på 5 kr. inkl. moms. Servicehelper forbeholder sig retten til at ændre/forhøje prisen for ydelserne. Eventuelle prisstigninger vil fremgå af platformen og gælder for alle fremtidige ydelser.

§ 8. Afbestilling eller ændringer for booket aftale

§ 8.1. Du kan ændre din aftale ved at kontakte os pr. telefon, via platformen eller via e-mail (support@Servicehelper.dk). Du har mulighed for at aflyse eller ændre din booking frem til 24 timer før den bookede aftale.

§ 8.2. Hvis aftalen ikke er afbestilt eller ændret rettidigt, forbeholder Servicehelper sig retten til at opkræve ydelsens fulde pris.

§ 9. Forsikring

§ 9.1. En Helper hyret gennem platformen skal selv være dækket af forsikring i tilfælde af skade/uheld på arbejdsstedet.

§ 10. Reklamation

§ 10.1. Reklamation over leveret ydelse skal ske hurtigst muligt via e-mail, vedlagt billeder og beskrivelse af problemet.

§ 10.2. Servicehelper er ikke forpligtet til at yde kompensation for eventuelle reklamationer.

§ 11. Opsigelse

§ 11.1. Du kan opsige dit abonnement til hver en tid i henhold til betingelserne for Fortrydelsesret og Afbestilling.

§ 11.2. Servicehelper kan til enhver tid opsige eller suspendere din ret til at anvende Platformen ved at give dig skriftlig meddelelse.

§ 12. Skat

§ 12.1. Servicehelper er ikke ansvarlig for Helpers eventuelle afregning af skat, moms, mv., da det påhviler hver enkelt Helper at håndtere afregning af skat, moms, mv. i forbindelse med udførte ydelser i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. Servicehelper guider dog alle Helpers til, hvordan man indberetter SKAT og forbeholder sig retten til at ekskludere Helpers fra platformen, såfremt de ikke betaler SKAT.

§ 13. Forbud mod markedsføring på platformen

§ 13.1. Direkte eller skjult markedsføring på platformen fra brugere på egne eller andres vegne er ikke tilladt. Enhver handling i strid med dette medfører øjeblikkelig suspension fra platformen.

§ 14. Personoplysninger

§ 14.1. Du skal oprette dig som bruger på platformen med en privat konto til eget brug for at booke en ydelse. Du er ikke berettiget til at dele dit password eller lignende. Du er fuldt ansvarlig for de aktiviteter, som sker via din brugerprofil og konto, og Servicehelper fraskriver sig ethvert ansvar i den forbindelse. Hvis du får mistanke om, at der har været uautoriseret brug af din konto på platformen, skal du øjeblikkeligt kontakte Servicehelper.

§ 14.2. For at blive bruger på platformen skal du indtaste følgende oplysninger, som du ved oprettelsen giver Servicehelper samtykke til at registrere og behandle: Navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere ydelsen til dig.

§ 14.3. Servicehelper indsamler de oplysninger, du giver direkte til os, såsom når du opretter eller redigerer din konto, anmoder om ydelser, kontakter support eller på anden måde kommunikerer med os. Disse oplysninger kan omfatte: e-mail, telefonnummer, postadresse, profilbillede, betalingsmetode, ydelser, booking meddelser og andre oplysninger, som du vælger at give til os i forbindelse med oprettelse af din profil.

§ 14.4. Oplysninger om brug og præferencer: Vi indsamler oplysninger om, hvordan du interagerer på platformen ved booking af ydelser, udtrykte præferencer og valgte indstillinger. I nogle tilfælde indsamler vi oplysninger ved hjælp af cookies og lignende teknologier, der opretter og vedligeholder unikke identifikatorer. Vi kan også indsamle oplysninger fra samarbejdspartnere, applikationer, sociale medier og lignende.

§ 14.5. Du giver samtykke til at modparten, i de på platformen formidlede opgaver, kan afgive anmeldelser. For at sikre, at anmeldelser er relevante og valide, foretager Servicehelper løbende stikprøvekontrol heraf.

§ 14.6. Log-oplysninger: Når du anvender platformen, indsamler vi server-logs, der kan omfatte oplysninger såsom IP-adresse, adgangsdato og -tidspunkt, app-funktioner eller viste sider, app-nedbrud og andre systemaktiviteter, browsertype samt det tredjeparts websted eller tjenesteydelse, du benyttede, før du interagerede med vores platform.

§ 14.7. Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om dig, til at levere, vedligeholde og forbedre vores platform, herunder for eksempel muliggøre betalinger, sende kvitteringer og facilitere ydelser.

§ 14.8. Deling af oplysninger. Vi kan dele dine oplysninger med Helpers og andre samarbejdspartnere relevante for levering af ydelsen, så de kan levere den ydelse, du beder om. Platformen kan også integreres med funktioner til deling på sociale medier og andre relaterede værktøjer, der giver dig mulighed for at dele dine handlinger på platformen med andre apps, websteder eller medier, eller omvendt.

§ 14.9. Analyse og markedsføringstjenester der leveres af andre. Vi kan anvende dine oplysninger i forbindelse med analyse og markedsføringstjeneste, der leveres af samarbejdspartnere med henblik på at levere varer eller tjenesteydelser bredt relateret til ydelsen.

§ 14.10. Du kan til enhver tid rette dine kontooplysninger ved at logge ind på platformen. Vær opmærksom på, at i nogle tilfælde kan vi beholde visse oplysninger om dig, som det er påkrævet ved lov, eller til lovlige forretningsmæssige formål i den udstrækning, det er tilladt i henhold til lovgivningen.

§ 14.11. Indsigt og sletning af oplysninger. Du har i henhold til lov om personoplysninger ret til at gøre indsigelse mod såvel indsamlingen som de videre behandling af nævnte oplysninger, og kan med visse lovbestemte undtagelser få besked af Servicehelper, som er dataansvarlig, om, hvilke oplysninger, der indsamles om dig. Du har også ret til at tilbagekalde et samtykke.

§ 14.12. Klage over behandlingen af personoplysninger. Hvis du vil klage over behandlingen af dine personoplysninger, kan det ske til Servicehelper, der kan kontaktes på support@Servicehelper.dk eller til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, dt@datatilsynet.dk

§ 15. Cookies

§ 15.1. På vores hjemmeside – www.serviceindeogude.dk –  anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for alle besøgende. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

§ 15.2. Du har ret til at vælge, om du vil accepterer cookies eller ej. De er dog en vigtig del af, hvordan vores platform fungerer, så du bør være opmærksom på, at hvis du vælger at afvise eller fjerne cookies, kan det påvirke platformens tilgængelighed og funktion.

§ 16. Lovvalg og værneting

§ 16.1. Servicehelpers betingelser er undergivet dansk ret. Alle aktiviteter mellem Servicehelper, dets brugere samt Helpers anses for udført i Danmark.

§ 16.2. Tvister skal afgøres ved Københavns Byret.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser pr 1. dec. 2019

§ 1. Serviceydelser

Service Helper tilbyder tilbyder en bookingplatform der gør det muligt at booke service hos ydere af service. Serviceydelserne administreres og udføres ikke af Service Helper ApS, men af de Helpers (private eller erhvervsaktører), der tilbyder service via hjemmesiden.

§ 2. Betaling og fakturering

Helpers fastsætter selv deres timepris. For at stille bookingplatformen til rådighed betales et gebyr af timeprisen til Service Helper ApS. Ved booking af en service genereres automatisk en faktura imellem køber og helper. Denne pålægges moms hvis helper er CVR registreret.

Betaling kan ske med kreditkort. Kortoplysninger håndteres af DIBS og Service Helper har ikke adgang til dine kortoplysninger. Ved at vælge gentagende servicebesøg accepterer du abonnementsbetingelser, således at betaling automatisk trækkes efter hvert besøg. Hvis Tjenesteydelsen ikke gennemføres, uanset årsag, er Køber ikke forpligtet til at betale.

§ 3. Markedsføring

Direkte eller skjult reklame, og enhver anden form for markedsføring på platformen fra brugere på egne eller andres vegne, er ikke tilladt.

§ 4. Ansvarsfraskrivelse

Service Helper er imellem Køber og udbyder af service alene mellemmand via en formidlingsplatform og påtager sig intet ansvar derudover. Service Helper hæfter ikke for eventuelle opståede skader under udførsel af service, fejl i ydelsen eller manglende fremmøde, da serviceydelsen udelukkende er en aftale mellem Køber og udbyder af service.

§ 5. Databeskyttelse

Private data bliver først frigivet imellem køber og helper, når en opgave er fuldført. Vi anvender cookies til at forbedre brugeroplevelsen på ServiceHelper.dk.

§ 6. Ændringer af forretningsbetingelser

Service Helper forbeholder sig retten til at ændre nærværende forretningsbetingelser til enhver tid.

§ 7. Øvrige bestemmelser

Enhver tvist mellem Service Helper og køber eller helper afgøres efter dansk voldgift ved Københavns voldgiftsret.

§ 8. Selskabsinformation

Administration af hjemmesiden varetages af Service Helper CVR 40796185, Ulrik Birchs Alle 47, 2300 København.

Kontrakt freelancer

Kontrakt for freelancer

Aftalen indgås mellem ServiceHelper Aps og Helper. Aftalen regulerer det løbende samarbejdsforhold mellem parter i det omfang helper påtager sig opgaver via ServiceHelpers platform. Aftalen handler om ServiceHelpers forventninger til helperen og kvaliteten af de services helper tilbyder via platformen.

§ 1. Service Helpers online platform

§ 1.1 Service Helper tilbyder en online platform, der kommunikerer havearbejde og relaterede opgaver mellem en freelancer (Helper) og kunder som benytter platformen.

§ 1.2 En helper opretter en profil på platformen og gennemgår en godkendelsesproces. Hvis helperen godkendes, kan helper begynde at tilbyde sine services via vores platform.

§ 1.3 Da Servicehelper ikke er arbejdsgiver for helper, men blot formidler af kontakt mellem kunder og helpers, kan vi ikke instruere eller stille krav til hvorledes servicen udføres. ServiceHelper kan dog godt udelukke helpers fra platformen, helt ud fra egne krav til hvorledes helpers forventes at varetage løsning af opgaver.

§ 1.4 Når en opgave arrangeres via Service Helper, bærer den valgte helper ansvaret over for den bruger, der har anmodet om service og koordinere uafhængigt, hvilke typer opgaver der skal løses, hvornår og hvilke opgaver der er tale om.

§ 2. Samarbejde mellem Freelancer og Service Helper

§ 2.1 Freelancer skal anmode om tilladelse til at blive registreret som helper på platformen. Alle oplysninger som gives ved oprettelse af helper profil skal være korrekte og sande.

§ 2.2 Freelancer er forpligtiget til at ajourføre deres profil – herunder stamdata og kalender – således at helpers profil til enhver tid afspejler de reelle forhold.

§ 2.3 Freelancer skal besvare enhver henvendelse fra kunder og brugere af platformen indenfor max et døgn. Hvis en booking ikke er besvaret indenfor 24 timer kan ServiceHelper frit tilbyde den til andre Helpers. Ved gentagne overskridelse af tidsfrist kan helper udelukkes fra platformen.

§ 2.4 Freelancer skal hurtigst muligt og senest 24 timer før en opgave informere sin kunde om aflysning, hvis Freelancer er syg eller på anden måde forhindret i at udføre opgaven.

§ 2.5 Hvis der på foranledning af freelancer eller kunde ønskes ændring i en bookning mindre end 24 timer før udførelse, kan denne ændring kun udføres af ServiceHelpers support. Derfor skal enten kunde eller helper i disse tilfælde sørge for at kontakte support.

§ 2.6 Freelancer bestemmer selv hvornår de vil arbejde. Og arbejdstiden kan således variere fra uge til uge i overensstemmelse med de aftaler, Freelancer indgår med de brugere, der booker Freelancer.

§ 3. Betaling

§ 3.1 Freelancer bestemmer sin egen timesats, inden for den foreskrevne grænse, pt. min. 120 kr. og maks. 600 kr.

§ 3.2 Brugere af platformen skal betale for udførelse af service via platformen. Det er ikke på nogen måde tilladt at der udveksles betaling eller afregning direkte mellem helper og kunden.

§ 3.3 Service Helper tager servicegebyr for at formidle kontakt mellem kunde og helper. Dette servicegebyr udgør pt. mellem 10% og 20% som betales af kunde.

§ 3.4 Hvis du i din profil anfører at du også kan levere visiteret serviceydelser, acceptere du samtidig de separate forretningsbetingelser der er forbundet med at kunne tilbyde denne ydelse igennem vores portal – herunder at der gives fuldmagt til at vi på dine vegne kan fremsende faktura til kommunen og din accept af vores servicegebyr (25%) for at håndtere denne slags transaktioner.

§ 3.5 Udbetaling finder sted senest den tredje arbejdsdag efter slutningen af ​​måneden. Udbetaling sker til den bankkonto som er på Helpers profil på platformen. Udbetalingsperioden er fra den 25. til den 24. i hver måned.

§ 3.6 Freelancer er i henhold til dansk lov forpligtet til at rapportere vederlag som B-indkomst til skattemyndighederne. Hvis Freelancer har tjent mere end 50.000 i 12 på hinanden følgende måneder, er Freelancer forpligtet til at gøre Service Helper opmærksom herpå og registrere sig for moms.

§ 4. Omkostninger

§ 4.1 Alle omkostninger i forbindelse med udførelse af serviceopgaver – herunder rejseomkostninger, arbejdsbeklædning, sikkerhedsudstyr, indkvartering og ligende – bæres af freelancer.

§ 4.2 Hvis freelancer tilbyder at medtage udlejningsemner, er det i første omgang freelancer der afholder lejeprisen. Denne refunderes sammen med betaling for udførelse af opgaven.

§ 5. Andre opgaver

§ 5.1 Freelancer kan frit påtage sig andre opgaver.

§ 6. Fortrolighed

§ 6.1 Freelancer må ikke uautoriseret afsløre, gøre brug af, eller gøre det muligt for andre at bruge, information om Service Helper, uanset hvilken art, der ikke er offentligt tilgængelig.

§ 6.2 Bestemmelsen beskrevet i § 6.1 gælder også når samarbejdet er afbrudt.

§ 7. Varighed

§ 7.1 Service Helper kan til enhver tid uden varsel trække Freelancers godkendelse tilbage og opsige denne samarbejdsaftale.

§ 7.2 Freelancer kan opsige denne samarbejdsaftale og opløse sin profil på platformen op til 24 timer før en booket aftale med en bruger.

§ 8. Andre vilkår

§ 8.1 Arbejdsforholdet reguleres ikke af kollektive aftaler. Servicehelper er ikke arbejdsgiver for helper, men blot formidler af kontakt mellem kunder og helper.

§ 8.2 Hvis der opstår tvist mellem Freelancer og Service Helper, som ikke kan løses bilateralt, skal tvist forelægges Københavns Byret.

Rengøring toilet
RENGØRING
Rengøring vinduer
SERVICES
Priser og vilkår
PRISER
Bestil rengøring
BESTIL RENGØRING
Servicehelper Serviceaftale
SERVICEAFTALE
Support havehjælp FAQ
FAQ
Lokal hjemmehjælp
LOKAL HJÆLP
Support
SUPPORT
Landsdækkende service
LANDSDÆKKENDE
Logo Servicehelper
SERVICEHELPER
Vi gør det nemt at bestille service
Danmarks bedste serviceplatform
Havearbejde....Hjemmepleje....Rengøring