Regler og forpligtelser
for netværksmedlemmer
Der oprettes ingen kontrakt mellem netværksmedlemmer og Servicehelper. Du arbejder som selvstændig og repræsentere dit eget firma, din egen profil.Ved at tilmelde sig netværket får du ret til at bruge vores fælles firmaprofil og hermed en professionel præsentation af din virksomhed. Du får med det samme en stor synlighed via vores hjemmesider, biler, andre medlemmer etc.
Du er omfattet af alle vores mange tiltag for at blive endnu mere synlige i landskabet via søgeoptimering etc. Og der er ingen binding! Du kan frit promovere din egen virksomhedsprofil som du har lyst. Du kan frit være medlem af andre sammenslutninger og netværk. Der er dog nogle ting som du er forpligtet til hvis du vil være medlem af netværket.
DINE PRISER
Som netværksmedlem er du forpligtet til at følge vores vejledende priser, medmindre gode argumenter taler for noget andet. Hvis der er tale om et stykke arbejde hvor du skal komme med høj specifik ekspertise og dermed også stå til ansvar for korrekt udførelse, kan du vælge at tage højere timeløn. Der kan være andre forhold som taler for at de vejledende priser reguleres op eller ned – men som udgangspunkt skal de følges.
Da du arbejder som selvstændig kan vi ikke bestemmer over din prissætning. Men når kunderne bestiller en handyhelper fra vores netværk får de oplyst de vejledende priser og forventer således også disse priser. Hvis du i det store hele ikke synes vores priser passer til din virksomhed er vores netværk ikke det rette for dig.
FAGLIGHED OG ANSVAR
Alle firmaer tilknyttet vores netværk skal leve op til at alt arbejde skal udføres i overensstemmelse med almindelige håndværksmæssige foreskrifter og standarder. Således er det i alles interesse at der siges fra hvis opgavens omfang og kompleksitet overstiger det konkrete faglige niveau. Den måde du udføre dit arbejde på skal følge almindelige håndværks standarder.
Der findes massevis af foreskrifter for hvorledes man håndværksmæssig korrekt udfører forskellige opgaver og du skal leve op til disse i din udførelse. Vi tilbyder vores netværksmedlemmer rådgivning og oversigt over diverse standarder for udførelse af fx maleopgaver, etc.
Men!!! da vi ikke er din arbejdsgiver har vi heller ikke retten til at fortælle dig hvorledes du skal udføre dit arbejde. Vi kan kun vejlede, rådgive og stille ekspertise til rådighed. Eksempelvis ved at fortælle at Flügger tilbyder behandlingsanvisninger på skrift som du kan vise og/eller sende til kunderne. Det betyder at du som ufaglært (også juridisk) kan vise at du har udført arbejdet efter professionelle forskrifter.
Det i alles interesse at der siges fra hvis opgavens omfang og kompleksitet overstiger det konkrete faglige niveau. Og husk at du altid kan få hjælp og vejledning af såvel de øvrige netværksmedlemmer som support.
LINK TIL NETVÆRKET
En væsentlig del af din synlighed på nettet kommer fra oprettelse af din profil på Google Maps. Vejledning til hvorledes du gør det findes i FAQ. Misbrug af denne mulighed vil føre til udelukkelse fra netværket.
ORDEN PÅ FORMALIA
For at være medlem af netværket skal du have et CVR nr. Hvis du nedlægger dit firma kan du ikke længere være medlem.
GODE ANBEFALINGER
FoDet er i alles interesse at dem som repræsentere netværket får gode anmeldelser og har et godt ry. Det er ikke op til os at dømme om en kunde har ret i en dårlig anmeldelse. Dette er et mellemværende mellem dig, kunden og eventuelt et ankenævn, en domstol. Vi hverken vil eller kan afgøre eventuelle twister mellem dig og en kunde.
Vi kan dog ikke have at enkelte medlemmer gør livet svært for andre og har du således fået gentagne dårlige anmeldelser, eller er der klaget over dig til vores support gentagne gange så tager vi først en alvorlig snak med dig. Og hvis der ikke kan opnås konsensus om adfærd fremadrettet, er vores netværk ikke det rigtige for dig og vi sletter din profil.
NETVÆRKSKONTINGENT
Du skal naturligvis også betale dit netværkskontingent. Du skal være med fordi du får glæde og nytte heraf og ellers står det dig frit for at melde dig ud.
Den kort-id, du har indtastet, findes ikke. Indtast venligst et kort-id, der findes.
Lokal håndværker hjælp
Alle typer handywork udføres
Netværket “Los Locales”
Kunden har to forskellige muligheder for at bestille service.
Kunden kan bestille på timebasis
Kunden kan enten bestille en lokal hjælper på timebasis. Her går kunden til forsiden af vores portal og indtaster hvornår og i hvor mange timer der ønskes service. Herefter ses overblik over de lokale hjælpere kunden kan vælge imellem. Kunden præsenteres for de hjælpere som tilbyder service i det pågældende postnr og som har ledige tider på det tidspunkt hvor service ønskes.
Kunden kan bestille via et netværksmedlem
Har kunden brug for at få løst en bestemt opgave, brug for et team, eller brug for en serviceaftale, så henviser vi kunden til vores netværksmedlemmer. Prissætning og aftale om udførelse afklares direkte mellem netværksmedlem og kunde. Vi blander os ikke heri og vi opkræver ingen provision hverken fra netværksmedlem eller kunden.